۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۱۲۷۷۵
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه:

ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه اطهار است

ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه اطهار بوده و پیروی از ولایت فقیه مطابق دستور ائمه اطهار است.
مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، حجت الاسلام سید حبیب الله موسوی مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه شامگاه گذشته در مراسمی که به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در مدرسه علمیه اسلام آباد غرب برگزار شد ابراز داشت: اطاعت از ائمه اطهار علیهم السلام به منزله اطاعت از خدا و رسول خدا است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه تصریح کرد: ولایت فقیه در امتداد ولایت ائمه اطهار بوده و پیروی از ولایت فقیه مطابق دستور ائمه اطهار است.

وی در ادامه با تسلیت به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) بیان داشت: بیشترین روایات در تفسیر قرآن کریم از امام صادق (ع) موجود است.

این مسوول خاطرنشان کرد: در تمام ابواب فقهی، عبادی، قضایی، حکومتی و معاملاتی از امام صادق (ع) روایاتی موجود است که نشان دهنده علم فراگیر و چند جانبه این امام بزرگوار است.

حجت الاسلام موسوی اظهار داشت: شاخص های ولایت فقیه در احادیث امام صادق (ع) به خوبی بیان شده است که بیانگر اهمیت ولایت فقیه از منظر ائمه اطهار علیهم السلام است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه مطرح کرد: معصومان مصداق بارز و واقعی اولی الامر هستند که احکام شرعیه خمسه تنها از دستورات آنها منبعث است.

این مسوول در پایان عنوان داشت: توجه به مراسمات شهادت و ولادت ائمه اطهار، شعائر دین را زنده نگه می دارد و در عین حال توجه مومنان را به سبک زندگی و سیره معصومان معطوف می کند./۸۵۷۱/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات