۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۵۱۲۱۷۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

شبکه های ماهواره ای ایمان و اخلاق مؤمنان را هدف قرار داده اند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان گفت: شبکه های ماهواره ای ایمان انسان را شکنجه کرده و کاری می کنند که اخلاق او نابود شود.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان غروب دوشنبه در هفتمین جلسه از سلسله جلسات سخنرانی مذهبی که در محل حسینیه همدانی ها برگزار می شود، به بیان نکاتی پیرامون آیه 177 سوره بقره پرداخت و اظهار کرد: این آیه اسلام کامل در شؤون عملی و رفتاری را تبیین کرده است و اگر کسی جلوه گاه این آیه باشد، یک مؤمن واقعی است.

این سخنران مذهبی خاطرنشان کرد: در آیه 177 سوره بقره 5 حقیقت بیان شده است که قلب باید به این حقایق گره بخورد. خداوند در سوره حجرات می فرماید «إنّما المُؤمِنونَ الذینَ آمنوا بالله و رسوله ثم لَم یَرتابوا» یعنی این گره قلبی انسان به ایمان نباید تحت هیچ عنوان گسسته شود. به چنین ایمانی ایمان مستقر گفته می شود و در تمام ادوار تاریخ همه انسان ها به مقتضای زمان خود دچار حوادثی هستند که ایمان مؤمنان را تهدید می کند.

وی با تأکید بر این که مؤمنان حقیقی هیچ گاه در برابر حوادث تاریخ از ایمان خود بازنگشتند، افزود: شما باید زندگی بلال، یاسر، سمیه و مهاجران به حبشه را بخوانید و ببینید این افراد در معرض چه حوادثی قرار گرفتند اما ایمان شان نابود نشد. بلال هم تهدیدات سختی به صورت عملی شد و هم ترغیب های فراوانی برای او صورت گرفت اما او ذره ای ارزش برای ترغیب دشمنان قائل نشد؛ در حالی که بسیاری از افراد در برابر ثروت و قدرت خود را باخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به آیه شریفه «إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدون» خاطرنشان کرد: کسی که خدا را با دل پیدا کرده است، در راه خدا استقامت می ورزد. یافتن خداوند در دل زمانی ممکن می شود که انسان تمام پرده های گناه را کنار بزند و دل او از این ظلمات آزاد شود. انسانِ خدا یافته نمی تواند از خدا دست بردارد.

این کارشناس مذهبی گفت: کسانی که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی زندان کشیده اند، می دانند که سختی کشیدن در راه ایمان به خدا چه زحماتی دارد. دین ما اگر دین پول و مقام باشد، تا زمانی که این دو را در اختیارمان قرار دهند دیندار هستیم اما ایمان حقیقی زمانی محقق شده که در برابر ضربات تازیانه نیز در وجود انسان حضور داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به حربه های دشمنان در عصر حاضر برای اثرگذاری بر ایمان مؤمنان، تصریح کرد: زندان بدن انسان را شکنجه می کند و انسان یا در برابر آن مقاومت می کند و یا در هر حال مدت زندان تمام می شود اما ماهواره ایمان شما را شکنجه کرده و کاری می کند که اخلاق شما نابود شود.

ایمان یک ترمز الهی است که از انسان در برابر گناه محافظت می کند و اجازه نمی دهد که برای رفع نیاز خود به زنا، دزدی و رشوه گرفتن روی آورد. صاحبان این ایمان کسانی هستند که پرده های جهل، ظلمت تعصب و ظلمت گناه را کنار زده اند و قلب آن ها به عالم ملکوت راه پیدا کرده است و حضرت حق را زیبایی بی نهایت یافتند./202/820/ب1

ارسال نظرات