۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۸
کد خبر: ۵۱۲۱۳۸

فعالیت ۳ هزار و ۷۰۰ صنف فعال حوزه فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی گفت: ۳ هزار و ۷۰۰ صنف فعال حوزه فرهنگ و هنر تحت نظارت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می کند.
محمد محمدپور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری رسا در تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، محمد محمدپور در نشست مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اصحاب فرهنگ و هنر استان در سالن اقبال آذر مجتمع فرهنگی و هنری 29 بهمن تبریز افزود: هم اکنون ٢١ مجتمع فرهنگی و هنری با ٢٣ نگارخانه فعال‏، 16 سینمای فعال و 359 چاپخانه با بهره مندی از آخرین فناوری ها در استان فعالیت می کند.

وی اظهار کرد: 211 ناشر فعال، ١٤٨ کیوسک مطبوعاتی، 198 فروشگاه عرضه محصولات فرهنگی، 694 کانون تبلیغاتی، 206 آموزشگاه آزاد هنری، ٥٦ موسسه قرآنی فعال، 74 موسسه فرهنگی و هنری و ٧٠ انجمن فرهنگی و هنری‏‌ و یک هزار و ٢٦٣ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان فعال است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی، یک هزار و ٥٨٢ مساجد تحت پوشش طرح تلاوت نور، ٦٢ خانه نور، ٧٢٤ مسجد تحت پوشش تفسیر قرآن، ٢١ شورای فرهنگ عمومی در سطح استان و ٣٢٢ رسانه مکتوب و پایگاه های خبری و الکترونیکی را از دیگر مراکز تحت نظارت این اداره کل اعلام کرد.

محمدپور ادامه داد:‌ در حوزه چاپ و نشر در سال گذشته برای یک هزار و ٥٧٩ عنوان کتاب از یک هزار و ٦٦١ عنوان درخواست شده، مجوز صادر و به طور کلی در اغلب شاخص ها رشد 100 درصدی حاصل شده است.

وی با اشاره به راهبردهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی‏‌، سیاست کنونی دولت و به تبع آن اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی را واگذاری و واسپاری امور و بهره مندی از نظرات نخبگان و گسترش تشکلات فرهنگی و هنری استان اعلام کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: هدف گذاری دولت یازدهم برای رشد شاخص های فرهنگی و هنری در سطح کشور و به تبع آن در آذربایجان شرقی موجب رشد سطح تمامی شاخص ها در این استان شده و این روند ادامه دارد.

محمدپور افزود: در سال گذشته بیش از یک هزار برنامه فرهنگی و هنری متنوع در سطح استان توسط این اداره اجرا شده است و این برنامه ها امسال هم از لحاظ کمی و کیفی گسترش می یابد./۱۰۲/۹۳۵/ب۱

ارسال نظرات