۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۰
کد خبر: ۵۱۲۰۷۱

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌ شرقی

تصویرسازی آیات و ادعیه قرآنی در تبریز، آموزش احکام به زبان کودکان و پیام تسلیت استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان امیر فقر دیزجی از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، کارگروه گرافیک و تصویرسازی آیات و ادعیه قرآنی با موضوعات «انفاق»، «روز و شب» و «نیکی به والدین» برگزار شد که در آن هنرمندان تصویرگر و دانشجویان رشته تصویرسازی حضور داشتند.

تصاویر کارگاه فوق با تکنیک آزاد بوده و آثار در قطع خشتی برای گروه های سنی «ج» و «د» تولید می شود تا به صورت متاب در دسترس علاقمندان قرار گیرد. این اقدام فرهنگی با هدف آشنایی هر چه بیشتر کودکان، نوجوانان و علاقمندان به داستان‌های قرآنی، آیات و مفاهیم قرآن کریم صورت می گیرد.

گفتنی است،‌ این کارگاه به همت حوزه هنری استان آذربایجان شرقی برپا می شود.

آموزش احکام به زبان کودکان در تبریز 
هادی یوسف زاده مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی، از برپایی غرفه این کانون در زمینه آموزش احکام به زبان کودکان، در سطح استان آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار داشت: برپایی این غرفه با استقبال خانواده‌ ها و کودکان و نوجوانان همراه بود.

وی ادامه داد: کارگاه ‌های هنری و ادبی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دیگر شهرهای استان نیز به مناسبت هفته عفاف و حجاب برپا شده بود که شاهد حضور کودکان و نوجوانان و اجرای فعالیت ‌های متنوع ادبی و هنری بودیم.

یوسف زاده افزود: مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به مناسبت هفته عفاف و حجاب برنامه‌ های مختلفی را در زمینه ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برگزار کرد که از آن جمله می توان به آموزش احکام دینی به زبان کودکان،‌ معرفی و تقدیر از کودکان و نوجوانان نمونه در زمینه حجاب و عفاف، برگزاری مسابقه و تقدیر از برگزیدگان، برپایی نشست ‌های تخصصی، پخش فیلم و کلیپ، بحث آزاد و ... اشاره کرد.

پیام تسلیت استاندار به مناسبت درگذشت مادر شهیدان امیر فقردیزجی
اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت درگذشت مادر شهیدان اصغر و یوسف امیرفقر دیزجی پیام تسلیتی صادر کرد. در استاندار، آمده است: این بار خبر درگذشت مادر فداکار و عزیز داغدارمان کرد. روح بلند مارد بزرگوار شهیدان عالی مقام اصغ و یوسف امیر فقر دیزجی به ملکوت اعلی پیوشت و کنار فرذزندان عزیزش به آرامش ابدی رسید.

ما باید همواره قدردان این عزیزان باشیم چرا که برکات وجودی ایشان این کشور و نظام مقدس جمهوری اسلامی را در برابر دسیسه ها و توطئه های گوناگون دشمنان مصون کرده است. این شیرزنان غیور با تقدیم جگر گوشه های خویش داغ فراق آنان را به جان خریدند تا درخت تناور اسلام و انقلاب همچنان استوار و پابرجا بماند و همچون کوه ایستاده و خم به ابرو نیاوردند تا دشمن دون را از پای در آورند.

اینجانب به عنوان خادم مردم استان این مصیبت را به مردم شریف تبریز، خانواده های محترم ایثارگران و به ویژه خانواده محترم و بازماندگان ایشان از صمیم قلب تسلیت و تعزیت عرض می کنم و از درگاه ایزدمنان برای آن مادر صبور و فداکار علو درجات و رحمت واسعه الهی آرزومندیم.

ترویج هنجارهای دینی، منوط به عدم تصدی گری دولت است
علی حاجی بلند، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره سراسری عکس رضوی و استاد دانشگاه های ت
بریز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جشنواره های متعدد فرهنگی با موضوعات دینی در کشور گفت: تبدیل هنجارهای دینی به فرهنگ غالب مردم منوط به عدم تصدی گری دولتی است.

وی خاطرنشان کرد:  فرهنگ ناب اسلامی که در سیره حضرات معصومین تجلی یافته، شایسته است به عنوان محور فرهنگی مسلمین قرار گیرد و این مهم محقق نمی شود مگر اینکه این سیره در فرهنگ فردی و اجتماعی به شکل مناسب نهادینه شود، چراکه فرهنگ عمیق ترین نهاد جامعه است و این نهادینه شدن جز با استمرار، پیوستگی و عمیق بودن و در جان و روح و روان انسان ها جاری شدن به هویت حقیقی و مسیر صحیح نخواهد رسید.

حاجی بلند افزود: فرهنگ عظیم و اصیل رافت و مهر و دوستی که در سیره ی حضرت امام رضا(ع) جلوه گری می کند، بهترین محمل برای جذب قلوب و روح و روان انسان ها است، چراکه انسان فطرتا رئوف است و توجه به این وجه سیره رافت را در درون انسان نهادینه می کند./303/935/ب1

ارسال نظرات