۲۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۵۱۱۴۹۳
حجت الاسلام خاموشی:

حوزه فرهنگ نیاز اساسی به کار تبلیغی و تولید محتوای دینی دارد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر این که امروز رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، گفت: حوزه فرهنگ نیاز اساسی به کار تبلیغی و تولید محتوای دینی دارد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید مهدی خاموشی، رییس سازمان تبلیغات اسلامی امروز در دیدار جمعی از پرسنل اداره کل تبلیغات اسلامی استان، از کارکنان تبلیغات اسلامی به عنوان جهادگران عرصه فرهنگ دینی و قرآنی یاد کرد و گفت: امروز فعالیت در عرصه دینی، فرهنگی و قرآنی همانند جهاد است.

وی با بیان این که سفرهای استانی در جهت بررسی مسائل فرهنگی و آسیب های اجتماعی و برنامه ریزی رفع و کاهش آن صورت می گیرد، افزود: در این سفرها تلاش ما بر بررسی مشکلات و تقویت برنامه های دینی و فرهنگی در استان ها است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید براین که حوزه فرهنگ نیاز مبرم به کار فرهنگی، تبلیغی و تولید محتوای غنای دینی دارد، تصریح کرد: امروز هر چه در عرصه فرهنگی و دینی کشور سرمایه گذاری کنیم باز هم کم است.

حجت الاسلام خاموشی با اشاره به این که دشمنان با ابزارهای مختلف و به روز تلاش می کنند فرهنگ منحرف و غلط خود را در جوامع اسلامی ترویج کنند، بیان داشت: اما در این میان ما نیز باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت مبانی دینی و انقلابی جامعه بهره گیریم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این که امروز شاهد هجمه های گسترده ای علیه مبانی دینی و انقلابی نظام اسلامی هستیم، تصریح کرد: باید با نسخه های به روز دینی و فرهنگی در جهت مقابله با این هجمه ها حرکت کنیم.

حجت الاسلام خاموشی با تأکید براین که هدف دشمن زدودن روح دین از متن جامعه اسلامی است، بیان داشت: باید تلاش کنیم مبانی دینی و انقلابی همانند گذشته در متن جامعه پررنگ باشد تا توطئه های دشمنان محقق نشود.

وی در ادامه سخنان خود به مسأله مهم عفاف و حجاب در جامعه اشاره کرد و تحقق این فرهنگ اصیل ارزشی را عامل تعالی و سعادت جامعه اسلامی برشمرد و گفت: به حتم تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، جامعه را از بسیاری مشکلات فرهنگی و اجتماعی رهایی خواهد داد.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی از تنظیم سند عفاف و حجاب از سوی این سازمان خبر  داد و خاطرنشان کرد: در حال این سازمان تبلیغات اسلامی به عنوان قائم مقام شورای عفاف و حجاب کشور در حال فعالیت است.

حجت الاسلام خاموشی با تأکید براین که برای شناخت جامعه نیاز است نبض جامعه را بشناسیم تا بتوانیم نسخه ای مناسب برای آن تهیه کنیم، تصریح کرد: امروز ظرفیت های فرهنگی و دینی خوبی در کشور وجود دارد که با بهره گیری از همه این ظرفیت ها می توانیم معضلات و بحران های فرهنگی و اجتماعی را به پایین ترین حد ممکن کاهش دهیم.

وی در ادامه سخنان خود همچنین به فعالیت های مؤسسه سوره مهر اشاره کرد و گفت: در این مؤسسه فرهنگی بین 300 تا 400 عنوان کتاب با عناوین مختلف اعتقادی چاپ می شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید براین که اگر در حوزه فرهنگ دینی کارفرهنگی صورت گیرد بسیاری از موانع و معضلات در این حوزه رفع خواهد شد، تصریح کرد: امروز ما در عرصه دینی و فرهنگی نیازمند یک وحدت و همدلی به منظور رفع آسیب های موجود در کشور هستیم.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه سخنان خود به ظرفیت های گردشگری مازندران و همچنین مشکلات سواحل دریا اشاره کرد و گفت: سواحل مازندران و مشکبلات فرهنگی آن یناز به یک مرکز رصد فرهنگی و برنامه ریزی منسجم و کار جهادگونه است.

وی با تأکید براین که با برنامه های مقطعی و زودگذر نمی توان به رفع کامل معضلات و مشکلات فرهنگی و اجتماعی در بخش های مختلف کشور امیدوار بود، خاطرنشان کرد: در ابتدا با با رصد کامل معضلات و مشکلات آنها را بشناسیم و در ادامه برای ریشه کن کردن آن یک هدفگذاری مشخصی داشته باشیم.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با تأکید براین که باید مجاری فساد و راه های ابتلای آن را بست و پیشگری کرد، بیان داشت: تا زمانی که این مجاری باز است نمی توان به رفع کامل معضلات و مشکلات اجتماعی و فرهنگی امیدوار بود.

وی اعتیاد، طلاق، منکرات، فساد و فحشا را از جمله مهم ترین آسیب های اجتماعی در جامعه امروز عنوان کرد و گفت: باید رفع این معضلات فرهنگی و اجتماعی یک برنامه ریزی منسجمی صورت گیرد.

حجت الاسلام خاموشی با بیان این که دردهای اساسی و زمینه ساز فساد و آسیب های اجتماعی باید به درستی بررسی شود، خاطرنشان کرد: تا زمانی که بررسی کامل و کارشناسی بر روی این معضلات اجتماعی صورت نگیرد نمی توان نسخه ای مناسب برای آن صادر کرد.

وی با تأکید براین که امروز رفع آسیب های اجتماعی و فرهنگی مهم ترین دغدغه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: همه بخش های دینی و فرهنگی کشور باید با وحدت و همدلی و اجرای برنامه های مناسب و هدفمند در جهت رفع این دغدغه های مقام معظم رهبری گام بردارند.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی کشور با بیان این که امروز دشمن همه توان خود را برای از بین بردن مبانی دینی و ارزشی جامعه به کار گرفته است، افزود: اگر نتوانیم در برابر این هجم وسیعی از توطئه های فرهنگی یک نسخه ای مناسب برای مقابله با این هجمه ها پیدا کنیم، دشمن به اهداف و برنامه های شوم خود در جامعه دست پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام خاموشی در ادامه سخنان خود همچنین به فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اشاره کرد و با بیان این که در این شبکه ها فضای بسیار حساسی حاکم است، بیان داشت: باید برای این فضاها که امروز در دسترس قرار گرفتن آن بسیار سهل است پایش های جدی صورت گرفته و کارهای منسجم و هدفمندی صورت گیرد./۹۵۰/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات