۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۷
کد خبر: ۵۱۱۰۷۴
معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اصفهان:

اجتماع حجاب و عفاف، نوعی آتش به اختیار فرهنگی است

حجت الاسلام بابایی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره آتش به اختیار در بعد فرهنگی، گفت: آتش به اختیار در بعد فرهنگی، یعنی وقتی دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری قدمی بر‌نمی‌دارند، مردم باید دست به عمل بزنند و اجتماع حجاب و عفاف نوعی آتش به اختیار است.
حجت الاسلام بابایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام حسن بابایی، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اصفهان، در مراسم روز حجاب و عفاف، در میدان امام نجف‌آباد، درباره فلسفه برگزاری چنین مراسمی گفت: به روایت تاریخ امروز سه هزار نفر برای حفظ حجاب و عفت در مسجد گوهرشاد به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به تقارن این روز با سالروز غزوه خندق افزود: همان‌گونه که در این غزوه پیامبر اکرم(ص) فرمود، امروز تمام ایمان در برابر تمام کفر ایستاده است، جامعه کفر امروز نیز با تمام توان در برابر جامعه ایمانی ما ایستاده است و تقارن این روز با روز ورزش پهلوانی که مردان این دیار پهلوانانه ناموس خود محافظت کنند و تقارنش با سالروز پیروزی حزب‌الله در جنگ 33 روزه، همانند حضور امروز زنان با چادر در برابر تانک‌های جنگ نرم استکبار باعث انهدام آنان است.

حجت‌الاسلام بابایی درباره فلسفه اصلی نام‌گذاری این روز نیز خاطرنشان کرد: وقتی در سال 1314 رضاخان به دستور اربابانش برای ریشه‌کن شدن دین دستور به کشف حجاب داد و علما و مردم انقلابی در برابر چنین اقدامی تحصن کردند، در چنین روزی در مسجد گوهرشاد به دستور رضاخان نزدیک به سه هزار نفر برای حفظ عفت و حجاب به شهادت رسیدند.

وی در ادامه تصریح کرد: حفظ عفت و حجاب و تحکیم خانواده رکن اصلی دین خود می‌دانیم و امروز شاهد هستیم که توطئه‌های دشمن در ادامه همان توطئه‌های رضاخانی در حال فروپاشی و گسست خانواده‌ها است و تنها هدفشان خاموش کردن چراغ دین است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات درباره اقدامات دشمنان در فروپاشی خانواده و حجاب افزود: لیبرال دموکراسی غرب برای فروپاشی دین از دو حربه استفاده کرد، ایجاد فرقه‌ها و نحله‌های مختلف و حربه دوم که به گفته کلیسا برای خاموش کردن دین در ایران یک راه وجود دارد و آن نیمه برهنه کردن و به خیابان آوردن زنان و دختران ایرانی است.

وی با اشاره به گسترش شبکه‌های اجتماعی و ماهواره و تأثیر آن بر افزایش طلاق و گسست خانواده بیان داشت: نخستین اثر بی‌حجابی بر افزایش عرضه و تقاضا لوازم آرایش است که به گفته جامعه شناسان و حتی سیاستمداران، ایران رتبه اول را در لوازم آرایش نسبت به اروپا و آمریکا دارد که اثر این تقاضای بالا را در طلاق‌ها و ازدواج‌های رنگی، طلاق‌های عاطفی و گسست خانواده شاهدیم.

حجت‌الاسلام بابایی درباره وظیفه زنان محجبه، مسؤولان و حتی مبلغان دینی در برخورد با چنین آسیب‌هایی نیز بیان داشت: رهبر معظم انقلاب حدود سه سال است که سیاست‌های کلی خانواده را در 16 بند ابلاغ کرده‌اند ولی متأسفانه شاهد هستیم نه قوای ما، نه مبلغان و روحانیان در برابر چنین ابلاغی هیچ عکس‌العملی نشان نداده‌اند.

وی در ادامه تصریح کرد: مجلس چند قانون برای محور قرار دادن خانواده تصویب کرده، من مبلغ و روحانی برای تبیین خانواده و ازدواج آسان و کم کردن طلاق چگونه تبلیغ کرده‌ام، درباره دغدغه‌های رهبری به ویژه خانواده که در اکثر سخنرانی‌های خود به آن اشاره می‌کنند، چه گام‌هایی برداشتیم، که حتی خود رهبر معظم انقلاب نیز از این بی‌توجهی گلایه‌مند بودند.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اصفهان با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب درباره آتش به اختیار در بعد فرهنگی گفت: آتش به اختیار در بعد فرهنگی، یعنی وقتی دستگاه‌های فرهنگی برای اجرای سیاست‌های ابلاغی رهبری قدمی بر‌نمی‌دارند، مردم باید دست به عمل بزنند.

وی برگزاری چنین تجمعی را نمونه‌ای از آتش به اختیار برشمرد و افزود: این اجتماع مطالبه گری از مسؤولان برای وضع قوانین در راستای حفظ عفت جامعه است، مطالبه گری از مبلغان و روحانیان در راستای حفظ حریم خانواده است و آنانی که در این راستا بی‌تفاوت عمل کنند بدانند که در برای خون شهدا مسؤولند./202/1306/ب1

ارسال نظرات