۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۱۰۹۴۱
آیت الله خاتمی:

كوبیدن نیروهای مسلح خودزنی است

عضو شورای عالی حوزه های علمیه گفت: باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم، كوبیدن نیروهای مسلح خودزنی است، چرا باید به نیروگاه خودمان گل به خودی بزنیم، نیروهای مسلح ما یك مجموعه هستند و یك آرمان و هدف دارند.
آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری، امروز در اختتامیه سی و یكمین دوره مسابقات قرآن كریم نیروهای مسلح كه در سازمان عقیدتی سیاسی ارتش برگزار شد با اشاره به اینكه جلسات قرآنی جلساتی مبارك است، اظهار داشت: جلسات قرآنی جلسه تلاوت، تعلم و تعلیم، زیباخوانی، حفظ، تفسیر مفاهیم قرآن است و به طور كلی از این جلسات به عنوان جلسات انس با قرآن می توان یاد كرد، هر بحثی كه در رابطه با قرآن باشد جلسه انس با قرآن به شمار می آید.

وی ادامه داد: در روایات آمده است خانه ای كه در آن قرآن باشد برای آسمانیان درخشندگی دارد، نهادی كه چنین باشد برای آسمانی ها هم درخشنده خواهد بود، از بركات انقلاب اسلامی این است كه نیروهای مسلح ما در قامت نظام اسلامی هستند و به امر قرآن مساعدت می بخشند.

امام جمعه موقت تهران تاكید كرد: هركسی می خواهد مدیریت موفق ولایت فقیه را ببیند به نیروهای مسلح نگاه كند، مدیریت كلان این نیروها بر عهده رهبری است، نیروهای مسلح این افتخار دارند كه مدیریت مستقیم آنها با ولی فقیه است و این كارهای فرهنگی قرآنی بسیار ارزنده است و ما هر چه به سوی كارهای قرآنی برویم به فرهنگ قرآنی كمك كرده ایم.

آیت الله خاتمی یادآور شد: در شرایط كنونی كدامیك از جلوه های فرهنگ قرآن تاكید كردنی است؟، ما می توانیم  فرهنگ های زیادی در قرآن جستجو كنیم، فرهنگ اعتقاد به قانون حاكمیت خدا، فرهنگ حاكمیت حاكم الهی، فرهنگ مقاومت و ایستادگی بر اصول، فرهنگ نفی سلطه ی بیگانگان و نفرت استكبار، فرهنگ اعتماد به خودی ها و میدان دادن به خودی ها در عرصه مدیریت كشور، فرهنگ ما می توانیم و فرهنگ باور خطر نفوذ از جمله این فرهنگ ها است.

وی با اشاره به فرهنگ قانون حاكمیت خدا و تقسیم آن به سه نظریه خاطرنشان كرد: نظریه اول سكولاریسم است نظری كه اعتقاد به جدایی دین از سیاست دارد، كسانی كه معتقد به حاكمیت قانون خدا نباشند سكولار هستند، از اول انقلاب خیلی ها بر این موضوع تاكید دارند، نظریه دوم نظر التقاط است به این معنا كه یه بخشی از عمل حكومت از اسلام و بخشی از كفر گرفته می شود، آنچه برخی امروز انجام می دهند و هم غرب و هم داخل را در نظر می گیرند اشتباه است.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: نظریه سوم قانون حق را قانون خدا می داند و هر قانونی غیر از خدا را كفر می داند، حال این فرهنگ بت پرستی دیروز باشد یا فرهنگ دموكراسی غربی امروز باشد فرقی ندارد، مثل قانون هم جنس بازی كه امروز در غرب رواج پیدا كرده و برای آن قانون تنظیم می شود همان تمثیل بت پرستی دیروز است.

آیت الله خاتمی یادآور شد: قرآن فقط به دنبال این است كه قانون خدا رعایت كنید و پای خدای خود بایستید، بر بیگانگانی كه اصل بر سكولاریسم و غیرخدا دارند نباید اعتماد كرد، ما امروز دزدی را كه ٣٧ سال پیش از این كشور بیرون انداختیم با این سند و آن سند نباید وار كشور كنیم، قوانین طاغوت نباید از طریق سندهای كذاب وارد كشور شود.

وی با اشاره به فرهنگ حاكم قرآنی تصریح كرد: همه حكومت ها دو چیز به نام قانون و حاكم دارند، قانون منهای حاكم الهی باشد كاغذی بیش نیست، مجری اگر خدایی نباشد به قانون عمل نمی شود، ولایت الهی نصب به خداوند دارد، اصل ولایت فقیه از امان امام صادق(ع) مطرح بوده است، ولایت فقیه حجت شرعی است و آنچه فتنه گران در سال٨٨ به دنبال شكستن آن بودند همین ولایت فقیه بود ولی مردم فهمیده ما در ٩دی تلاش كردند بفهمانند كه رهبری نائب عامه امام زمان هستند و صرفا یك رهبر سیاسی نیستند.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ابراز داشت: مشروعیت همه اركان نظام از جمله رییس جمهور با تنفیذ رهبری است، تا وقتی ولی فقیه رییس قوه قضاییه را حكم ندهد هیچ حكمی از قضات مشروعیت ندارد، تا هنگامی كه ٦ نفر نماینده ولی فقیه انتخاب نشوند مجلس ما مشروعیت نخواهد داشت.

آیت الله خاتمی بیان كرد: فرهنگ مقاومت و ایستادگی بر اصول نوع دیگری از فرهنگ است، در قرآن آمده است پیامبر من اگر از اصول كنار بروید گرفتار خواهید شد، امروز برخی معتقدند كه اگر كمی با دشمن سازش كنند شرایط بهتر می شود و این خلاف منطق قرآن است زیرا دشمن همیشه دشمن خواهد بود و همیشه به دنبال خسران است.

وی گفت: اینكه گفته می شود تمام گزینه ها روی میز است نشان دهنده همین است كه آنها به دنبال مشكل هستند، برخی مدعی هستند دشمنان از براندازی نظام عبور كردند و گذر زمان نشان داد كه این تعبیر اشتباه است و دشمن هرزمان فرصت پیدا كند ضربه خود را می زند، یكی از مسئولین آمریكا می گوید استراتژی ما تغییر نظام از درون است این نشان می دهد كه دشمن منتظر ضربه زدن است.

عضو هیأت رییسه جامعه مدرسین با بیان اینكه برخی در داخل در مقابل این موضوعات موضع گیری كردند و بیانیه دادند تصریح كرد: اعلام موضع علیه دشمن خوب است اما چرا خودمان به آنها بهانه بدهیم، در برجام هم ما بر صداقت مذاكره كننده ها خود ایمان داریم ولی بگذارید علیه آمریكا و بدعهدی آنها حرف بزنیم، در نماز جمعه گفتم دولت اوباما انرژی هسته ای ما را نشانه گرفت و دولت ترامپ موشك ما را هدف دارد اما بیان این موضوع به خیلی از افراد ناراحت شدند.

وی ادامه داد: بزرگترین راه مبارزه با دشمن مقابله است، هزاران نشست در مورد فلسطین برگزار شد اما مشكل فلسطین حل نشد، امروز بركت فلسطین به خاطره انتفاضه آنها است، امام راحل اعتقاد به ایستادگی در مقابل دشمن داشتند، زیرا مقاومت خستگی ندارد، ایران رییس جمهورهای آمریكا را خسته كرد اما خودش خسته نشده است، دنیای استكبار حالت جهنم را دارد، فرهنگ قرآن هم كه امروز در عرصه جهان اسلام و كشور ما حاكم است فرهنگ مقاومت می باشد.

آیت الله خاتمی بیان كرد: فرهنگ اعتماد و میدان دادن به خودی ها از دیگر فرهنگ های قرآن است، به این معنا كه همان اندازه كه به خدا اعتماد می كنید به خودی های مومن هم اعتماد كنید، اینكه هركسی حق شهروندی اش دارد درست است، اما اینكه بگوییم همه خوب هستند درست نیست، حق شهروندی هم باید داده شود اما حساب حزب الهی باید جدا باشد، رهبری جذب حداكثری و طرد حداقلی را مطرح كردند این همان چیزی است كه در منطق قرآن با عنوان جدایی خودی و غیرخودی آمده است.

وی گفت: منافقین كسانی بودند كه پای منبر پیامبر اكرم(ص) نشستند، از این رو رهبری معتقدند كسانی كه دغدغه دین دارند را افراطی نام نبرید، ما باید قدر نیروهای مسلح را بدانیم، كوبیدن نیروهای مسلح خودزنی است، چرا باید به نیروگاه خودمان گل به خودی بزنیم، نیروهای مسلح ما یك مجموعه هستند و یك آرمان و هدف دارند، خطی كشی كردن نیروهای مسلح درست نیست و باید از این رو فرهنگ قرآن جدی بگیریم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه ادامه داد: فرهنگ ما می توانیم نوعی فرهنگ قرآنی است، در دوران مشروطیت و یك روز بعد از آن گفتند ما نمی توانیم نفت را اداره كنیم، امروز هم برخی از این حرف ها می زنند، این سی و هشت سال انقلاب خیلی نتایج داشته است، اینكه ما در انرژی هسته ای، دارو و... درخشیدم نتایج روی پای خود ایستادن است، نباید انقدر چشم به بیگانه داشته باشیم، اینكه می گویند بدون تكیه به بیرون نمی توانیم كاری انجام دهیم غلط است.

وی در پایان گفت: قصه تحریم برای امروز نیست و ما از اول انقلاب با موضوع تحریم درگیر بوده ایم ولی كشور تعطیل نشده است، خطر نفوذ را باید باور كرد و با وجود اینكه رهبری از پارسال این موضوع را بارها تكرار كردند اما خیلی ها بر این موضوع باور ندارند، امید است حكومت قرآن در این كشور یك فرهنگ رایج باشد./٨١٦/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات