۲۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۴
کد خبر: ۵۱۰۶۲۹
نماینده مجلس شورای اسلامی:

وحدت ملی ضامن حفظ منافع ملی است

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی گفت: منافع ملی حقی برای تمام افراد بوده و به فرد و قشر خاصی اختصاص ندارد و باید حفظ شود و وحدت ملی برای رسیدن به آن امری لازم است.
روح الله بابایی صالح

روح الله بابایی صالح، نماینده مردم بوئین زهرا  و آوج در مجلس شورای اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به منافع ملی و حمایت از آن، گفت: منافع ملی برای تمام کشور، عموم ملت و نظام است و در این رابطه رهبر معظم انقلاب هر موردی را که مصلحت دانسته و مطرح کنند جز منافع ملی به شمار می‌آید و لازم است در این موضوع دولت، مجلس و تمام قوای کشور مطیع امر رهبری بوده و منافع ملی را پاس بدارند.

وی ادامه داد: در راستای منافع ملی خط مشی‌ها و جناحها جایگاه خاصی ندارند؛ به این معنا که تمام افراد باید بصورت ید واحده از منافع ملی دفاع کرده و از تمام امکانات در جهت آن استفاده کنند.

بابایی صالح با بیان اهمیت وحدت ملی در رسیدن به منافع ملی، ابراز داشت: وحدت ملی برای رسیدن به منافع ملی لازم است؛ چرا که این منافع حقی برای تمام افراد بوده و به فرد و قشر خاصی اختصاص ندارد و باید حفظ شود.

وی در ادامه افزود: ماندگاری نظام و انقلاب وابسته به منافع ملی بوده و اگر از آن دفاع نشود در واقع از نظام و انقلاب دفاع نشده است، بنابراین لازم است با تمام قدرت و در تمام جوانب در این جهت تلاش شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی سپس به موانع رسیدن به منافع ملی اشاره و عنوان کرد: دو نوع مانع در رسیدن به منافع ملی قابل فرض است، نخست موانع داخلی که این مورد شاید کم بوده و یا وجود نداشته باشد که این افراد نی زممکن است از بیرون خط مشی گرفته باشند، دسته دیگر نیز دشمنان نظام و انقلاب هستند که عملا با منافع ملی ما مشکل دارند.

وی درباره موانع خارجی توضیح داد: دشمنان خارجی منافع ملی و اتفاقات کشور را وارونه جلوه داده و نمی‌خواهند ما به این منافع برسیم، با وجود این موانع، مردم ایران قالبا تحت امر رهبری بوده و نظام را قبول دارند و مردم فهیم ما با وجود تمام سختی‌ها، مشکلات و تحریم ها خوب عمل کرده‌اند.

این مسؤول با بیان علت تلاش دشمنان در جهت وارونه نشان دادن منافع ملی و مانع تراشی آنان، خاطرنشان کرد: دشمنان از اسلام، نظام و انقلاب و قدرت ایران در خاورمیانه هراس داشته و بیم این را دارند که این انقلاب و نظام جهانی شده و در سایر کشورها تاثیر گذار باشد، در واقع آنان با اصل نظام و دین ما مشکل دارند و اگر اسلام ما اسلام آمریکایی و یا اسلامی شبیه کشور عربستان بود با آن مشکلی نداشتند.

وی ادامه داد: دشمنان نمی‌توانند بپذیرند که کشوری در خاورمیانه آرمانهای اصل اسلام را ترویج می‌دهد، در واقع آنان از جهان گیر شدن آرمانهای اصیل اسلام و انقلاب هراس دارند.

بابایی صالح در پایان با تاکید بر نقش وحدت گفت: با وجود پذیرش و احترام به جناحها و عقاید مختلف در کشور، وحدت زیر پرچم رهبری راه رسیدن به آرمانها است و با داشتن وحدت کشور ما موفق خواهد بود و دشمنان همان طور که پیش از این نتوانسته‌اند به اهداف خود دست پیدا کنند پس از این هم نخواهند توانست./955/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات