۱۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۶
کد خبر: ۵۱۰۱۹۹

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

معرفی رئیس جدید سازمان بسیج اساتید آذربایجان شرقی، ثبت وقف جدید در اهر و برگزاری جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه برای تبریز ۲۰۱۸ از مهمترین اخبار کوتاه استان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، طی مراسمی که در سالن جلسات سپاه عاشورای استان آذربایجان شرقی با حضور مسؤولان کانون و جمعی از پیشکسوتان و نخبگان بسیج اساتید دانشگاه های استان برگزار شد؛ حسین جدیری عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز به عنوان رئیس سازمان بسیج اساتید استان آذربایجان شرقی انتخاب شد.

جدیری پیش از این عضو شورای مرکزی بسیج اساتید استان و قائم مقام بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی تبریز بود.  وی پیش از این رئیس بازرسی، مدیر کل دانشجویی و ریاست دانشکده دامپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز را عهده دار بوده و هم اکنون رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خامنه است.

حسین جدیری راهنمایی چندین پایان نامه دانشجویی در سطح دکترا، انتشار چندین مقاله علمی در مجلات داخلی و خارجی و ارایه مقالات مختلف در سمینارها و کنگره های داخلی را در رزومه پژوهشی خود دارد.

ثبت وقف جدید در شهرستان اهر
علی احمدزاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان اهر از ثبت وقف جدید قطعه زمینی به ارزش تقریبی نزدیک به سه میلیارد ریال به‌ منظور احداث درمانگاه در این شهرستان خبر داد و گفت: این وقف قطعه زمینی به ارزش تقریبی دو میلیارد و صد و هشتاد میلیون ریال است.

وی با بیان این‌که زمین از سوی واقف خیراندیش آقای حسین عباس زاده جهت احداث درمانگاه در شهرستان اهر وقف شده است، گفت: از ابتدای سال 96 تاکنون 4 مورد وقف در شهرستان اهر به ثبت رسیده است.

جلسه هم اندیشی اصحاب رسانه برای تبریز 2018
این نشست با هدف بررسی و کنکاش در حوزه فعالیت رسانه ها برای هر چه بهتر و باشکوه تر برگزار شدن برنامه های مربوط به انتخاب تبریز به عنوان شهر نمونه گردشگری جهان اسلام در سال 2018 بر پا شد که طی آن فعالان این بخش پیشنهادات، انتظارات و انتقادات خود پیرامون نحوه و نوع ساماندهی و پوشش اخبار مربوطه را بیان کردند.

توجه و هماهنگی دستگاه های متولی به ویژه اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری آذربایجان شرقی و شهرداری تبریز با اصحاب رسانه و تعامل سازنده و مفید با خبرنگاران و فعالان رسانه ای برای پوشش مناسب اخبار و تهیه گزارش های متنوع و موثر در حوزه گردشگری از جمله مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه بود.

حاضران بر دخالت دادن بیشتر رسانه های مکتوب و دیجیتالی منطقه از سوی دستگاه های متولی، پیرامون برگزاری نشست های تخصصی کارگروه های مختلف ستاد برگزاری تبریز 2018 تاکید کرده و از اینکه تاکنون در این زمینه اقدامات مفید و گام های موثر از سوی مجریان صورت نگرفته است، انتقاد کردند.

وقف ابزاری برای توسعه فرهنگ قرآنی است
حجت الاسلام علی عیسی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میانه اظهار داشت: آگاهی به عنوان يكي از سرمايه‌های اجتماعی و از جمله پيش‌شرط‌ های اساسی، اعتماد اجتماعی و نيز مشاركت در بحث توسعه از اهميّت ويژ‌ه‌ای برخوردار است. پيش‌شرط و مقدمه‌ هدايت افكار و انديشه‌ انسان‌ها و جلب مشاركت آنان در هر زمينه‌ای نيازمند افزايش آگاهی آنها است.

وی با تأکید بر این‌که توسعه فرهنگ وقف از ضرورت‌های امروز جامعه است، ادامه داد: باید برای گسترش امور قرآنی فرهنگ وقف را تبیین کنیم تا خیران در کنار توجه به ساختن مدرسه و مسجد، به ترویج فرهنگ قرآنی و گسترش آن در جامعه نیز اهمیت دهند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان میانه با اشاره به نقش رسانه‌های گروهی در ترویج فرهنگ وقف، یادآور شد: احیای وقف موضوع بسیار مهمی است و یکی از مؤلفه‌های اصلی ترویج و نهادینه کردن آن در جامعه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی از طریق رسانه‌های گروهی است.

حجت‌الاسلام عیسی‌زاده به نقش تبلیغات در هدایت سرمایه‌های مردمی به این سمت اشاره و تأکید کرد: با تبلیغات در این عرصه و معرفی دستاوردهای وقف قرآنی در جهان می‌توان بخشی از سرمایه‌های مردمی را به این سمت هدایت کرد، بنابراین ما بر اساس وظیفه تبلیغی و ترویجی خود به سمت تبیین اهمیت وقف قرآنی و راه‌های گسترش آن پیش خواهیم رفت./935/۳۰۳/ب2

ارسال نظرات