۱۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۵۰۹۵۲۶
با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام؛

نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد

نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام و سایر اعضا به میزبانی دقتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.
نشست ستاد احیای امر به معروف چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، نشست ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر استان چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه 14 تیرماه با حضور حجت الاسلام والمسلمین نکونام، دبیران ستادهای شهرستانی، ائمه جمعه مراکز شهرستانها و سایر اعضا به میزبانی دقتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد.

در ابتدای این نشست، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه از منظر قرآن کریم، امر به معروف و نهی از منکر وظیفه شرعی مسلمانان است، تصریح کرد: به یقین لازمه ایمان، امر به معروف و نهی از منکر است.

وی با اشاره به اینکه امر به معروف و نهی از منکر نشانه پیوند جامعه ایمانی است، خاطرنشان کرد: وظیفه هر مؤمنی این است که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه حساس باشد چراکه همه عبادتها در امر به معروف و نهی از منکر خلاصه می شوند.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه وقتی در نظام اسلامی حکومت اسلامی برپا است، باید همه عوامل حکومت مورد امر و نهی قرار گیرند، تصریح کرد: امر و نهی مردم به دولت برای آن است که کارگزاران از رسالت خود غافل نشوند و با انگیزه وارد میدان عمل شوند.

در ادامه این نشست، حجت الاسلام عباسعلی سلطان زاده، امام جمعه اردل با تأکید بر اینکه امر به معروف و نهی از منکر رسالتی همگانی است، گفت: انسان مسلمان نسبت به جامعه خود مسؤول است؛ نمی شود ادعای مسلمانی کنیم اما نسبت به اطرافیان و جامعه خود بی تفاوت باشیم.

وی با اشاره به اینکه متأسفانه امروزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به فراموشی سپرده شده است، افزود: به یقین غفلت از امر به معروف و نهی از منکر جامعه را به تباهی خواهد کشاند.

جعفر مردانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در ادامه این نشست با اشاره به اینکه نقش دستگاه های دولتی در احیای فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر غیرقابل انکار است، افزود: در این راستا شورای امر به معروف و نهی از منکر در استانداری با حضور نماینده همه دستگاه های اجرایی تشکیل شده است.

وی همچنین با اشاره به ضرورت احیای شورای امر به معروف در اداره ها نسبت به اشاعه فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و تکریم و برخورد مناسب با ارباب رجوع در اداره ها، نهادها و دستگاه های دولتی تأکید کرد.

در ادامه این نشست علی محمد اکبری، دبیر ستاد احیای امر به معروف و از منکر استان چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه تاکنون برای نخستین بار در سطح ستاد استانی، دو نشست معاونان تشکیل شده است، ابراز کرد: به یقین پشتیبانی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وظیفه ذاتی قوه قضاییه است.

وی با بیان اینکه قانون لازم برای اجرای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وجود دارد، گفت: باید بکوشیم امر به معروف و نهی از منکر به فرهنگ عمومی مردم تبدیل شود که این امر نیازمند گفتمان سازی است.

فرمانده سپاه چهارمحال و بختیاری در ادامه بحث حجاب و عفاف را یکی از مصادیق بارز امر به معروف و نهی از منکر بیان کرد و ادامه داد: از آنجایی که در آستانه هفته حجاب و عفاف هستیم باید بکوشیم توجه به این امر اساسی تنها به یک هفته و اجرای برنامه های مقطعی خلاصه نشود.

مهرداد عظیمی، مدیرکل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری نیز با بیان اینکه باید بکوشیم جلسات خروجی لازم داشته باشد، ابراز کرد: در نشستها و جلسات نباید تنها به فکر ارائه گزارش باشیم.

وی با اشاره به اینکه علی رغم اقدامات انجام گرفته در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هنوز با مشکل مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: در نشستها، متأسفانه از ظرفیت فکری همه اعضا کمتر استفاده می شود که این مهمترین آفت است.

گفتنی است، در پایان این نشست نیز دبیران ستادهاهی شهرستانی احیای امر به معروف به ارائه گزارش جامع از اقدامات صورت گرفته در شهرستانها پرداختند./9457/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات