۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۳
کد خبر: ۵۰۹۴۳۶
مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران:

مسائل فرهنگی کشور نباید دستمایه سلیقه دولت ها شود

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تأکید بر این که مسائل فرهنگی کشور نباید دستمایه مسائل سیاسی و گروهی شود، گفت: فرهنگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک اصل ریشه ای است و دولت ها نباید به صورت سلیقه ای با آن رفتار کنند.
شکریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران امروز نشست هماهنگی برنامه های فرهنگی استان با مهم ارزیابی کردن این برنامه ها به منظور تقویت و هدفمند کردن برنامه های نسل جوان جامعه گفت: اجرای برنامه های دینی و فرهنگی به منظور تقویت اوقات فراغت نسل جوان جامعه ضروری است.

وی با بیان این که اجرای برنامه های هدفمند فرهنگی یکی از ضرورت های جامعه امروز است، افزود: متأسفانه در حال حاضر برنامه های فرهنگی در کشور از یک انسجام و هدفمندی مشخصی برخوردار نیستند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که جامعه امروز در معرض شدید ترین هجمه های فرهنگی از سوی دشمنان قرار دارد، تصریح کرد: باید با برنامه های هدفمند دینی و فرهنگی این هجمه ها را خنثی کنیم.

حجت الاسلام شکریان به دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی پیرامون مسائل فرهنگی کشور اشاره کرد و با بیان این که امروز مهم ترین رسالت مسؤولان فرهنگی تحقق رهنمودهای رهبری در حوزه فرهنگی است، خاطرنشان کرد: عدم توجه به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ به حتم خسارت های سنگینی برای کشور به همراه خواهد داشت.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که با اشاره به این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در چند سال گذشته همواره نسبت به تهاجم فرهنگی دشمنان هشدارهای لازم را داده بودند، تصریح کرد: اما متأسفانه به دلیل سلیقه ای برخورد کردن دولت ها نسبت مسأله فرهنگ، امروز اثرات نامطلوب آن بی توجهی را در جامعه می بینیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که مقام معظم رهبری همواره در سخنرانی خود با مسؤولان توجه ویژه ای نسبت به مسائل فرهنگی کشور دارند، خاطرنشان کرد: مسؤولان نیز باید همه توان خود را در جهت تحقق این رهنمودهای مهم به کار گیرند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که هر گونه تعلل و سستی در حوزه فرهنگ به از بین رفتن فرهنگ اسلامی و بومی ما خواهد انجامید، تصریح کرد: متأسفانه در سایه همین بی توجهی ها امروز شاهد اثرات مخرب فرهنگ غربی در جامعه اسلامی هستیم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان و بدخواهان انقلاب اسلامی تلاش می کنند تا فرهنگ منحرف غربی را در جامعه ایرانی نهادینه کنند، خاطرنشان کرد: این تلاش دشمنان همان نفوذ فرهنگی بدخواهان انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری همواره نسبت به خطرات ناشی از آن هشدارهای لازم را داده بودند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که فرهنگ پایه و اساس همه امور است، گفت: اگر فرهنگ یک جامعه اصلاح شود به حتم جامعه در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام شکریان با بیان این که دشمنان در تلاش هستند فرهنگ جامعه اسلامی را خدشه دار کنند و نسخه جایگزینی برای آن به مردم به ویژه نسل جوان معرفی کنند، تصریح کرد: به طور حتم و یقین فرهنگ غرب نمی تواند نسل جوان جامعه ما را در مسیر تعالی و سعادت حقیقی سوق دهد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که غرب علیرغم همه پیشرفت ها متأسفانه به دلیل عدم توجه به فرهنگ و اخلاق امروز با بحران های بسیاری در جامعه خود مواجه است، خاطرنشان کرد: غرب امروز در باطلاق فساد و بی بندوباری فرو رفته که این بحران ناشی از فاصله گرفتن از اخلاق و فرهنگ است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز نسل جوان جامعه هدف اصلی دشمنان انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: نظام سلطه با هدفگذاری مشخصی تلاش می کند نسل جوان جامعه که جایگاه بسیار اثرگذاری در کشور دارند نسبت به انقلاب و نظام اسلامی سرد و بیگانه کند.

حجت الاسلام شکریان با اشاره به این که دشمنان تلاش می کنند با ترویج بی اخلاقی ها نسل جوان را نسبت به دین و انقلاب بدبین کند، خاطرنشان کرد: باید با بهره گیری از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت بنیه اعتقادی نسل جوان جامعه بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دین زدایی در جامعه اسلامی یکی از مهم ترین برنامه های دشمنان انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: دشمنان به خوبی می دانند، دین و ارزش های اسلامی مهم ترین عامل اقتدار نظام اسلامی است و به همین دلیل تلاش می کنند دین را در میان مردم به ویژه نسل جوان جامعه ما بی اثر و کمرنگ کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به این که خنثی کردن این توطئه های دشمنان نیازمند یک انسجام و هماهنگی لازم میان همه دستگاه های دینی و فرهنگی کشور است، خاطرنشان کرد: باید از اجرای هر برنامه ای که اثرگذاری مناسبی ندارد به شدت از سوی مسؤولان پرهیز شود.

حجت الاسلام شکریان با تأکید بر این که مسؤولان کشور نباید مسؤولان اصلی کشور را با مسائل فرعی به حاشیه بکشانند، تصریح کرد: امروز همه توان کشور باید در جهت تقویت اصول اساسی و بنیادین انقلاب اسبلامی به کار گرفته شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که نباید توان و سرمایه کشور در جهت مسائل حاشیه ای و بی اثر صرف شود، خاطرنشان کرد: مسؤولان فرهنگی باید در این بخش به رهنمودهای مهم مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی توجه ویژه داشته باشند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رشد فزآینده و چشمگیر معضلات و آسیب‌های اجتماعی در جامعه اسلامی افزود: مهم‌ترین برنامه‌ها در طرح اوقات فراغت باید آشنایی با سبک زندگی قرآنی و اسلامی و برگزاری کارگاه‌های مهارت‌های زندگی قرآنی باشد.

حجت الاسلام شکریان پویایی نظام اسلامی و سلامت جامعه را در پویایی جوانان و نوجوانان دانست و تصریح کرد: جوان و نوجوان مؤمن و با ایمان، نظام اسلامی را در برابر بسیاری از مشکلات و معضلات بیمه خواهد کرد و شرط تحقق این هدف والا برنامه‌ریزی صحیح و اثرگذار برای جوانان و نوجوانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که امروز نظام سلطه سرمایه گذاری گسترده ای را برای به انحطاط کشیدن نسل جوان جامعه ایرانی انجام داده است، تصریح کرد: ما نیز باید در برابر این برنامه هدفمند دشمنان با ابزار مناسب در میدان مبارزه حضور پیدا کنیم.

حجت الاسلام شکریان در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر این که مسائل فرهنگی کشور نباید دستمایه مسائل سیاسی و گروهی شود، خاطرنشان کرد: فرهنگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یک اصل ریشه ای است و دولت ها نباید به صورت سلیقه ای با آن رفتار کنند./۹۵۰/۲۰۲/ب۱

 

ارسال نظرات