۱۴ تير ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۷
کد خبر: ۵۰۹۴۰۱
آیت الله کعبی:

آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است

نماینده مجلس خبرگان رهبری آمریکا را بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان دانست و تأکید کرد که حتی اصول اولیه حقوق بشر در آمریکا رعایت نمی شود.
آیت الله عباس کعبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله عباس کعبی در همایش تخصصی «بررسی ابعاد حقوق بشر آمریکایی و راهکار مقابله با آن» که امروز در سالن اجتماعات مجتمع اصناف استان قم برگزار شد، با بیان اینکه تا به امروز کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد ادعای زیادی علیه ایران مبنی بر نقض حقوق بشر مطرح کرده است، ابراز داشت: امروز باید این رویه عوض شود و این قوه قضاییه ما باید که برعلیه مجامع غربی مبنی بر نقض حقوق بشر کیفر خواست صادر کند.

وی افزود: امروز حتی حقوق دانان آمریکایی هم اذعان دارند که این دولت بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و اصلا آنها در عمل چیزی تحت عنوان حقوق بین الملل ندارند؛ آنها نه تنها ناقض حقوق بشر در ابعاد دینی و مذهبی هستند بلکه به اصول اولیه حقوق بشر نیز پایبند نیستند که نمونه آن بی توجهی به آزاد بودن گازهای گلخانه ای است.

جاهلیت قبل از اسلام بیشتر به حقوق بشر پایبند بودند

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نقض حقوق بشر در آمریکا حتی از دوران جاهلیت قبل از اسلام بیشتر است، خاطرنشان کرد: این سخن یک ادعا نیست بلکه می توان آن را از طریق آیات قرآن اثبات کرد؛ خداوند در آیات 151 تا 153 سوره انعام و همچنین 23 تا 25 سوره اسراء به بیان مناطق ممنوعه می پردازد و در حقیقت اصول اساسی حقوق بشر را تبیین می کند.

وی افزود: خداوند ابتدا می فرماید شرک نورزید؛ ربط نقض حقوق بشر به شرک در این است که بنیان حقوق بشر معاصر بر پایه الحاد و بی دینی گذاشته شده است و وقتی برای تدوین اعلامیه جهانی حقوق بشر نیز افرادی می خواهند نام خدا را در آن بیاورند عده ای مانع می شوند و نمی گذارند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه پشت پا زدن به دین پایه های فکری بشریت را نابود می کند، خاطرنشان کرد: بی توجهی به خدا و دین تحت عنوان آزادی و لیبرالیسم فکری و اخلاقی دشمن بشریت است و اگر انسان ها بیش از حد یله و رها باشند، حقیقت و فطرت آنها از بین می رود، بنابراین یکی از حقوقی که در اعلامیه جهانی حقوق بشر نادیده گرفته شده است توجه به توحید و برخورداری از معرفت الله است.

فمینیسم مقدمه رسمی شدن هم جنس گرایی است

وی ادامه داد: اصل دوم در این آیات احسان به والدین یعنی توجه به خانواده است؛ بنیان حقوق بشر در آمریکا و بسیاری از کشورهای غربی با نام فمینیسم و زن گرایی شروع شد و کار به جایی رسید که امروز هم جنس گرایی در برخی کشورها به رسمیت شناخته می شود و حقوق زیادی از جمله حق مادر شدن را از زنان می گیرد و با حقیقت و فطرت انسانیت در تناقض آشکار است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اصل سوم حقوق بشری در قرآن مبنی بر ممنوع بودن کشتن فرزند و بویژه دختران یادآور شد: در گذشته کودکان را به خاطر فقر می کشتند و دختر نیز باعث روسیاهی خانواده بود ولی امروز همین قضیه رنگ و لعاب تازه ای پیدا کرده است، چراکه دختران در جوامع غربی به عنوان یک کالای لوکس دیده شده و سقط جنین نیز به عنوان یک حق اساسی شمرده شده است.

وی جلوگیری از فساد و خون ریزی را از دیگر مظاهر حقوق بشر در اسلام دانست و تأکید کرد: همه این موارد بر یکدیگر مترتب هستند به این معنا که الحاد و بی دینی باعث نابودی بنیان خانواده می شود و همچنین بی توجهی به جمعیت و آزادی سقط جنین نیز بر خلاف خرد انسانی است ولی می بینیم در غرب مشکلی با این قضیه ندارند.

آیت الله کعبی با بیان اینکه این اصول در قرآن تحت عنوان وصیت خدا به انسان مطرح شده است، تصریح کرد: در قرآن هرکجا مطلبی را تحت عنون وصیت به انسان بیان می کند به معنای حقوق برگشت ناپذیر و لازم الاجرا است، بنابراین مسائلی که گفته شد اگر اجرا نشود نه تنها در تناقض با حقوق بشر اسلامی است بلکه عقل را هم از بین می برد.

فقرا در حقوق بشر آمریکایی حق زندگی ندارند

وی ادامه داد: بعد دیگری که قرآن به آن اشاره می کند رسیدگی به اوضاع محرومان و ضعفای جامعه و فرار از شکاف طبقاتی است ولی در حقوق بشر آمریکایی می بینیم که چند خانواده ثروتمند می توانند توان اسرائیل را تأمین کنند و اصلا در برخی جوامع غربی برای فقرا حق حیات نیز قائل نیستند، بنابراین نظام سرمایه داری حاکم در تناقض آشکار با حقوق بشر است.

عضو سابق شورای نگهبان عدالت و انصاف را از دیگر اصول حقوق بشر اسلامی دانست و خاطرنشان ساخت: وفای به عهد و عدالت نیز از وصایا و حقوق الهی است که به هیچ عنوان نباید مورد خدشه قرار بگیرد، اما وفای به عهد برای دولت آمریکا معنایی ندارد؛ به طور کلی حقوق بشر اسلامی تلفیقی از علم و ایمان و ستیز باظلم در سطح جهانی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام اخیر موشکی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به مواضع داعش در سوریه ابراز داشت: اتفاقا این حرکت در راستای دفاع از حقوق بشر صورت گرفت برخلاف آمریکا که اگر منافعش اقتضاء کند حتی حاضر است کشورهایی را به راحتی بمباران هسته ای کند.

آیت الله کعبی تأکید کرد: در نقض حقوق بشر توسط آمریکا همین بس که از رژیم کودک کش صهیونیستی و رژیم منحوس آل سعود دفاع می کند و حمایت خود را از رژیم آل خلیفه که حقی را برای شیعه قائل نیست، اعلام کرده است.

حمایت همه جانبه آمریکا از تروریست ها

وی با بیان اینکه آمریکایی ها همواره جزو اصلی ترین حامیان تروریست در جهان بوده اند، خاطرنشان ساخت: این را بدانید رهبران داعش قطعا پرورش یافته دست آمریکایی ها هستند؛ امروز اسلام ستیزی، شیعه ستیزی و ایران ستیزی در دستور کار ایالات متحده آمریکا قرار دارد و می خواهند اسلام در جهان دین خشونت معرفی کنند.

استاد درس خارج حوزه افزود: البته عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد چراکه امروز در جهان گرایش با این حرکات، گرایش به مکتب اهل بیت(ع) که برپایه معنویت و عدالت است زیاد شده است، بنابراین در نهایت باید توجه داشته باشیم که بی توجهی به اسنادی که آمریکا برای ما می نویسند خودباختگی و انفعال است و برجام سه نیز در موضوعات حقوق بشری خواهد بود./1330/ ۲۰۱/ص

ارسال نظرات