۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۵۰۸۹۳۴

افزایش تعداد کانون‌های فرهنگی در مساجد آذربایجان‌شرقی

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی گفت: امسال برنامه‌ریزی لازم برای راه اندازی ۱۵۰ کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد استان صورت گرفته است.
کانون های مساجد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی امروز در ستاد هماهنگی اوقات فراغت استان با بیان این‌که احیای کارکرد حقیقی مساجد در محلات و مناطق مختلف ضرورت دارد، اظهار داشت: بودجه بدون خلاقیت، معجزه نمی کند، حتی بدون ابتکار، بودجه هم به هدر می رود.

وی با بیان این‌که هم اکنون یک هزار و 300 کانون فرهنگی هنری در مساجد استان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: مساجد می توانند نقش محوری در تربیت نوجوانان و جوانان داشته باشند، در حقیقت حضور نسل جوان در این اماکن امن الهی منجر به آشنایی آنان با آموزه های دین مبین اسلام و انس بیشتر با مکتب اهل بیت(ع) می شود.

هادی نیا استفاده از نیرو و نشاط جوانان در راستای آموزش مهارت و تقویت روحیه اعتماد به نفس و خودباوری را مورد تأکید قرار داد و گفت: نقش کانون ‌های مساجد در ترویج فرهنگ دینی بر کسی پوشیده نیست، امروزه 60 درصد کانون های مساجد در روستاها و 40 درصد در مساجد شهری مستقر هستند.

مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی با بیان این‌که برنامه‌ های فرهنگی و هنری برای جذب جوانان به مساجد اهمیت فراوانی دارد، افزود: امسال برنامه‌ریزی لازم برای راه اندازی 150 کانون فرهنگی هنری جدید در مساجد استان صورت گرفته است.

وی با بیان این‌که تا پایان سال جاری تعداد کانون فرهنگی هنری در مساجد آذربایجان شرقی به یک هزار و 450 کانون می رسد، گفت: امسال همزمان با فصل تابستان طرح اوقات فراغت آسمانی‌ها در 600 کانون فرهنگی هنری و در مناطق مختلف شهری و روستایی به همت خود اهالی مسجد اجرایی می شود.

وی با بیان این‌که این طرح از 20 تیر آغاز و تا 20 شهریور به مدت 2 ماه ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در این طرح، برنامه های متنوع قرآنی، دینی، ورزشی، فرهنگی و هنری در کانون های مساجد و مؤسسه های قرآنی و انجمن های ادبی و هنری ویژ کودکان و نوجوانان اجرایی می شود./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات