۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۰۸۸۶۹
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی مطرح کرد؛

مسجدمحوری؛ رویکرد برنامه‌های اوقات فراغت تبلیغات اسلامی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: امسال رویکرد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت این نهاد مسجدمحوری و اجرای بیشتر برنامه‌ها در مناطق محروم و حواشی شهرها است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در آیین افتتاح طرح اوقات فراغت تابستانی، اظهار کرد: امسال طرح اوقات فراغت در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودک و نوجوانان و جوانان انقلابی و جذب بیشتر افراد به سمت مساجد برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مراسم اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی در راستای پر کردن اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان از رسالت‌های مهم نهاد تبلیغات اسلامی است، افزود: امسال همچون سنوات گذشته علی‌رغم کمبود اعتبارات مالی توانسته‌ایم برگزاری طرح اوقات فراغت را به نحو شایسته برنامه‌ریزی کنیم.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان خراسان شمالی، اضافه کرد: برخی از دوره‌های طرح اوقات فراغت هم‌زمان با آغاز ماه مبارک رمضان با برپایی کلاس‌های قرآن و احکام آغاز شده بود و هنوز این کلاس‌ها دایر است و برخی از برنامه‌ها هم هم‌زمان با فرارسیدن فصل تابستان آغاز شده است.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: در قالب این طرح و به‌منظور غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان برنامه‌های فرهنگی متنوعی نظیر برگزاری کلاس‌های آموزشی احکام، گفتمان دینی و فعالیت‌های پرورشی، تفریحی، ورزشی، پژوهشی و اردویی و برگزاری طرح اوقات فراغت در دو سطح کلاس بوستان معرفت و کاروان دین نشاط زندگی در روستاها و مناطق محروم پیش‌بینی شده است.

به گفته وی امسال رویکرد برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت این نهاد مسجدمحوری و اجرای بیشتر برنامه‌ها در مناطق محروم و حواشی شهرها است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه طرح تابستانی اوقات فراغت در سطح شهرستان‌های مختلف استان کار خود را آغاز کرده است، افزود: لازمه موفقیت در هر برنامه پشتوانه علمی و بررسی کارشناسانه ملزومات اجرای آن طرح یا برنامه است که در این راستا در جلسات متعدد برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای طرح‌ها و برنامه‌های تابستانی صورت گرفته است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: در این زمینه گروه‌های مختلف در قالب تیم‌های فرهنگی برای طرح اوقات فراغت و بوستان‌های معرفت به نقاط محروم و آسیب‌پذیر اعزام شده و یا در حال اعزام هستند؛ چراکه نقاط حاشیه‌ای و محروم نیاز بیشتری به غنی‌سازی فرهنگی در اوقات فراغت دارند و این مهم هم یکی از رویکردهای اصلی نهاد تبلیغات اسلامی در طرح غنی‌سازی اوقات فراغت تابستانی است./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات