۱۲ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳
کد خبر: ۵۰۸۸۳۴
عضو جامعه نمایندگان ادوار:

دولت به جای فرافکنی به مطالبات جامعه رسیدگی کند

توحیدی گفت: دولت با بیان مسائلی که در حوزه اختیارات او نیست، قصد انحراف مردم از مطالبات و حقوقشان را دارد.
دولت

داود توحیدی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن نقد اظهارات اخیر رئیس جمهور مبنی بر تعیین ولایت و حکومت بر اساس نظر و انتخاب مردم، گفت: با توجه به خطبه مورد نظر، واضح است که شخص رئیس جمهور تنها به قسمتی از خطبه امیرمؤمنان(ع) اکتفا کرده‌اند، بدون اینکه ابتدا و انتهای خطبه را ذکر کنند.

وی در ادامه افزود: صحبت رئیس جمهور، مصداق صحبت فردی است که وقتی از او می‌پرسند چرا نماز نمی‌خوانی، جواب می‌دهد چون فرمایش قرآن است؛ در صورتی که قبل از آیه شریفه مورد نظر ذکر شده که در حالت مستی نماز نخوانید.

عضو جامعه نمایندگان ادوار اظهار داشت: برای درک واقعی حقایق و دستورات دین باید به مراجع تقلید رجوع کرد و از آنها اصول و فروع دین را دریافت کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که این نسنجیده‌ گویی‌ها چه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت، گفت: این نسنجیده گویی‌ها بیشتر جهت انحراف از موضوعات اصلی است؛ با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری به تازگی انجام شده و قطع یقین مردم به دنبال مطالبات و حقوق خود از دولت هستند، در حقیقت دولت با بیان این گونه مسائل قصد انحراف مردم از مطالبات و حقوق‌شان را دارد.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: اظهارات اخیر رئیس جمهور اعتقادات شیعه را زیر سؤال برده و سبب ناراحتی آحاد جامعه از طرح این موضوع شده است.

وی در پایان با اشاره به اینکه مشروعیت ولایت فقیه از ناحیه خداوند تبارک و تعالی است، خاطرنشان کرد: مشروعیت نظام اسلامی ما نیز نشأت گرفته از همین اعتقاد است و مردم بر این باورند در زمان غیبت امام عصر(عج)، همه وظیفه دارند در اداره امور مملکت از نایب ایشان اطاعت کنند./966/۳۰۲/ب2

ارسال نظرات