۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۱
کد خبر: ۵۰۶۹۰۱
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

توهین به مومن اهانت به خدا و ائمه اطهار است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مومن هرجا که هست به خدا و قیامت وصل است، گفت: توهین به مومن اهانت به خداوند و ائمه اطهار(ع) است.
حجت الاسلام انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم امروز در مسجد امیر(ع)، گفت: برخی امواج در دریا خطرزا هستند و قرآن نیز به این طوفان‌ها اشاره می‌کند.

وی افزود: دو نوع کشتی در برابر امواج خطرناک دریا قرار می‌گیرند نخستین کشتی در برابر امواج سهمگین قدرت داشته و آن‌ها را شکسته و عبور می‌کند اما کشتی دیگر به سبب سبکی و عدم تحمل مقابله با امواج شکسته و غرق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان درباره ثقل، بیان داشت: کشتی‌هایی که دارای ثقل هستند امواج را به راحتی می‌شکنند و به سوی مقصد حرکت می‌کنند و این قدرت نتیجه همان سنگینی است که در وجودشان نهادینه شده اما کشتی‌های سبک فاقد این قدرت هستند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: لقمان به فرزندش چنین می‌فرماید: که دنیا همانند دریا است؛ امتهای بسیار در این دنیا غرق در گناه و دنیا پرستی می‌شوند و این غرق شدن به سبب آن است که تحمل مقابله با امواج را ندارند.

این خطیب مشهور اضافه کرد: انسان باید در دریای عمیق دنیا کشتی وجودش را از تقوا و ایمان به خدا، قیامت، انبیا، ائمه اطهار(ع) و اخلاق حسنه پر کند تا بتواند در برابر امواج فساد مقابله کرده و در نهایت به لقاءالله برسد.

استاد اخلاق با بیان اینکه کشتی انسان مومن ثقلش بسیار بالا است، گفت: امواج پوچ دنیا هرگز نمی‌تواند کشتی مومن را درهم بشکند و او را غرق کند و این مهم ناشی از صبر مومن است. ایمان و اخلاق مومن را در برابر امواج دنیا مقاوم می‌کند.

وی افزود: در روز قیامت مومنان صابر به محض آن که از قبر بیرون می‌آیند در صحرای محشر متوقف نشده و به سوی بهشت حرکت می‌کنند و بین این افراد تا بهشت هیچ فاصله‌ای نیست.

این دانشمند فرزانه اضافه کرد: مومن هرجا که هست به خدا و قیامت وصل است تا کسی او را آزار می‌دهد خداوند و ائمه اطهار(ع) آزار او را حس می‌کنند و خداوند می‌فرماید: مرا آزار دادند؛ توهین به مومن اهانت به خداوند و ائمه اطهار(ع) است./202/813/ب1

ارسال نظرات