۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۵۰۶۶۵۴
حجت‌الاسلام علوی تهرانی:

اهل تقوا هیچگاه نافرمانی خدا را نمی کنند

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه در نهج‌البلاغه به ۱۱۰ خصوصیت اهل تقوا اشاره شده است، گفت: این ویژگی‌ها در هرکس باشد اطاعت خدا را داشته و از او نافرمانی نخواهند داشت که یکی از این خصوصیات ورع است.
حجت الاسلام علوی تهرانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام محمدباقر علوی تهرانی استاد حوزه علمیه امروز به مناسبت ماه مبارک رمضان در مسجد امیر به سخنرانی پرداخت و گفت: امام صادق(ع) فرمودند: کسانی که به ما اهل‌بیت(ع) منتسب هستند باید اهل ورع باشند.

وی با بیان اینکه انسان موجودی بی‌نهایت طلب است، عنوان کرد: فطرت انسان دنبال کمال و سعادت است اما اگر همه خواسته‌های او محقق شود دنبال کمال نمی‌رود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه راه رسیدن به سعادت تقوا است، افزود: اگر شخص به سعادت برسد انسان است در غیر این صورت کمتر از حیوان خواهد بود، برای رسیدن به سعادت نیز باید دنبال انسان کامل یعنی همان اهل‌بیت(ع) باشد.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی با بیان اینکه در نهج‌البلاغه به 110 خصوصیت اهل تقوا اشاره شده است، گفت: این ویژگی‌ها در هرکس باشد اطاعت خدا را داشته و از او نافرمانی نخواهند داشت که یکی از این خصوصیات ورع است.

وی در تبین تقوا عنوان کرد: تقوا کنترل خواسته‌های نفسانی است که انسان در مسیر سعادت قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه در تبین ورع، اظهار داشت: ورع یک احتیاط عقلی است که شخص با آن اطمینان پیدا می‌کند نافرمانی خدا را نکرده است.

حجت‌الاسلام علوی تهرانی افزود: ورع سبب می‌شود که مثلا کشاورز خاک سیب‌زمینی‌هایش را بگیرد سپس آن را بفروشد یا کاسب کم فروشی نکند.

وی با بیان اینکه امروز برخی از سخنان با ارزش گویا به افسانه تبدیل می‌شود، گفت: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مابه ازای خارجی ندارد اما متاسفانه برخی به علت نداشتن تقوا آن را درک نمی‌کنند./۲۰۲/۸۰۷/ب۱

ارسال نظرات