۳۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۲۳
کد خبر: ۵۰۶۳۹۹
آیت الله مصباح یزدی:

صبر و مقاومت در راه حق کارها را به نتیجه می رساند

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) گفت: مدیر جامعه اسلامی باید اهل صبر، استقامت و مقاومت در راه حق باشد تا به نتیجه صحیح برسد، چنین کسی باید علم به مواضع حق داشته باشد.
آیت الله مصباح یزدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدتقی مصباح یزدی رییس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) دوشنبه شب در جلسه اخلاق که در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم برگزار شد، با بیان این که مسائل باید به صورت صحیح به نسل های آینده منتقل شود، گفت: افراد باید حوادث تاریخی را بدانند تا دچار انحراف و مشکلات نشوند.

وی افزود: زمانی که حضرت امام نهضت را شروع کردند خیلی ها می گفتند که نمی توان این حرکت را به سرانجام رساند، هنوز هم شاید افراد مؤمنی باشند که دوست ندارند درباره این گونه مسائل بشنوند و سخن بگویند، در صدر اسلام هم چنین مسائلی وجود داشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که در صدر اسلام عده ای جنگ و ورود به سیاست و خلافت را در شأن مؤمن می دانستند، اظهار داشت: عده ای دیگر این کار را قبول داشتند اما می گفتند که می خواهند به عبادت مشغول باشند، افراد دیگری هم گفتند که جامعه اسلامی نباید بی سرپرست باشند و با خلیفه اول بیعت کرد؛ بنابراین عده قلیلی با امیرمؤمنان بودند.

وی ادامه داد: در چنین محیط و فضایی علی(ع) با این افراد چگونه باید صحبت کند؟ افراد بسیاری نسبت به مسائل نادان بودند و حرف ها را به گونه ای دیگر تفسیر می کردند، امام هم زمانی فرمود نمی دانم چگونه سخن بگویم که عده ای آن را تفسیر و تأویل نکنند.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که امیرمؤمنان می فرماید بهترین بندگان خدا پیشوای عادل است که سنت های الهی را پاسداری کند، ابراز داشت: بدترین افراد هم کسانی هستند که گمراه باشد و دیگران را منحرف و گمراه کند.

وی عنوان کرد: ملاک ارزش، بندگی خداوند متعال است که تنها ذکر گفتن به شمار نمی رود بلکه عمل به دستورات است، ملاک ارزش ها را نباید عوض کرد، عمل به دستورات خدا انسان را عزیز می کند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: وقتی انسان درباره مسائل دینی و اسلامی و حکومت دینی دچار شبهه ای می شود باید مسأله را برای او حل کرد اما اگر مخالفت از روی دشمنی و ایجاد فتنه است و به حرف حق جواب گوش نمی دهند باید مقابله کرد، چنانکه امیرمؤمنان فرمودند که دوران ایشان اینگونه بوده است.

وی اضافه کرد: کسی می تواند مدیریت جامعه اسلامی را بر عهده بگیرد که بینا بوده و بصیرت داشته باشد، کسی که به آسانی فریب بخورد و بصیرت نداشته باشد بخواهد به اسلام خدمت هم کند ضرر می زند، مدیر جامعه اسلامی باید اهل صبر، استقامت و مقاومت در راه حق باشد تا به نتیجه صحیح برسد، چنین کسی باید علم به مواضع حق داشته باشد.

آیت الله مصباح یزدی با بیان این که مدیر جامعه اسلامی باید قدرت مدیریت جامعه را داشته باشد، گفت: مدیر جامعه باید حکم خدا را بداند تا بتواند به وظیفه خود عمل کند./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات