۲۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۵۰۵۹۷۶
حجت الاسلام میرلوحی:

کسی که در مقابل تعیین ولایت الهی بایستد در زمره کافران است

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با تاکید براینکه همه انبیای الهی و اهل بیت(ع) منصوب از سوی خداوند هستند، گفت: کسی که در مقابل تعیین ولایت الهی بایستد در زمره کافران است.
میرلوحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید مصطفی میرلوحی عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع)، شب گذشته در مراسم احیای شب 23 ماه مبارک رمضان که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد، گفت: ولایت امیرمومنان علی(ع) و ولایت ائمه معصومین(ع) زیر بنای نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: همه اقتدار و جوهره نظام ما به تعبیر امام راحل و رهبر معظم انقلاب بر پایه ولایت فقیه و که برگرفته از ولایت ائمه معصومین(ع) است شکل گرفته بنابراین اگر ذره‌ای خدشه به ولایت امیرمومنان(ع) در این کشور وارد شود دیگر چیزی از نظام و انقلاب باقی نخواهد ماند.

حجت الاسلام میرلوحی با تاکید براینکه جوهره مذهب تشیع عقیده الهی به ولایت امیرمومنان علی(ع) است، بیان داشت: مکتب اهل بیت(ع) یعنی پذیرش ولایت امیرمومنان علی(ع)، ولایتی که از سوی خداوند متعال تعیین شد نه اینکه منصوب شده از سوی پیامبر(ص) باشد.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با اشاره به اینکه خداوند انسان را در زمین خلیفةالله قرار داد، گفت: در بسیاری از آیات الهی خداوند انتخاب خلیفه و جانشین را تنها از سوی خود بیان می‌کند و هیچ پیامبری حق نداشته که از جانب خود جانشین انتخاب کند و همه انبیای الهی و اهل بیت(ع) منصوب از سوی خداوند هستند.

وی با بیان اینکه ولایت تنها برای خداست، عنوان کرد: علامه طباطبایی در تفسیر آیه 67 سوره مائده چنین می‌فرمایند: کسی که با مساله ولایت الهی دربیفتد نمی‌گوید فاسقین یا ظالمین بلکه کسی که در مقابل تعیین ولایت الهی بایستد در زمره کافران است.

حجت الاسلام میرلوحی اضافه کرد: ﺧﻼﺻﻪ ﻣﺪرﺳﻪ اﻫﻞ بیت(ع) و ﻣﮑﺘﺐ ﺗﺸﯿﻊ ﻫﻤﯿﻦ ﯾﮏ ﮐﻠﻤﻪ اﺳﺖ، وﻻﯾﺖ، وﻻﯾﺖ اﻟﻬﯽ اﺳﺖ. ﻫﯿﭻ ﮐﺪام از اﺋﻤﻪ اطهار(ع) را ﻧﻪ ﭘﯿاﻤﺒﺮ ﻧﻪ اﻣﺎم ﻗﺒﻠﯽ ﺗﻌﯿﯿﻦ ﻧﮑﺮده بلکه ﻫﻤﻪ را ﺧﺪاوند منصوب ﮐﺮده اﺳــﺖ. اﯾﻦ ﭼﻪ ﺣﺮﻓﯽ اﺳــﺖ ﮐﻪ زده می‌شود؟ همین حرف باطل را 20 ﺳﺎل ﭘﯿﺶ نیز ﮔﻔﺘﻪ ﺷﺪ و ﻣﺮﺣﻮم اﺳﺘﺎد آیت‌الله مهدوی کنی غرید که آیا مردم ولایت امیرمومنان را نپذیرند بیانگر مشورع نبودن ولایت ایشان است. مردم 25 سال حضرت را خانه نشین کردند یعنی در این 25 سال ولایت ایشان مشروع نبوده؟ مردم موآخذ و معاقب هستند و باید در روز قیامت پاسخ دهند. امام اگر سکوت کرد و نجنگید به این دلیل بود که اصل اسلام باقی بماند.

عضو هیأت امنای دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد: آیا مردم کار درستی کردند که 25 امیرمومنان(ع) را خانه نشین کردند؟ و بعد از اقبال مردم ولایت ایشان مشروع شد این سخن صددرصد خلاف حقیقت و روح اسلام ناب محمدی و تشیع است. کسی حق ندارد ولایت امیرمومنان(ع) را ملعبه سیاست کند./202/813/ب1

ارسال نظرات