۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۵۰۵۷۶۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه راهگشای مشکلات اقتصادی و اجتماعی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: ترویج بیش از پیش فرهنگ قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که امروزه دامن‌گیر بسیاری از مردم کشور شده است، راهگشا است.
حجت الاسلام یعقوبی حجت الاسلام یعقوبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد ظهر امروز در دیدار رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از خیران و بازاریان، اظهار داشت: قرض‌الحسنه از اعمال بسیار خوب بوده و در برخی موارد بهتر از انفاق است.

وی با اشاره به آیه «مَن ذَا الَّذی یُقرِضُ اللهَ قَرضًا حَسَنًا فَیُضعِفَهُ لَهُ اَضعافًا کثیرَةً واللهُ یَقبِضُ ویَبصُطُ واِلَیهِ تُرجَعون»، گفت: خدای سبحان در این آیه با تشویق مردم به سنت حسنه قرض‌الحسنه، مؤمنان را به کارهای نیک ازجمله انفاق فرا می‌خواند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تأکید کرد: قرض‌الحسنه مصطلح قرآنی که شامل قرض‌الحسنه فقهی نیز می‌شود، هر کار خیری است که برای خدا انجام داده شود که این شامل عبادت مصطلح یا انفاق مالی یا کاری عام‌المنفعه می‌شود.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی افزود: گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه جامعه را از فقر و بیکاری و ذلت می‌رهاند و در تهذیب نفس و بخل‌زدایی نیز سهم بسزایی دارد.

به گفته وی، ترویج بیش از پیش فرهنگ قرض‌الحسنه برای رفع مشکلات اقتصادی و اجتماعی که امروزه دامن‌گیر بسیاری از مردم کشور شده است، راهگشا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: دادن پاداش مضاعف به انفاق کننده، دلیل بی‌نیازی خدا از انفاق و چنین پاداشی فقط مقدور خدای قابض و باسط است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: افراد خیر می‌توانند با سپرده‌گذاری در بانک‌های قرض‌الحسنه، زمینه‌های اعطای تسهیلات بدون کارمزد با اقساط طولانی‌مدت را فراهم کنند و از این طریق به جوانان جویای کار و ازدواج کمک شایانی کنند./9314/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات