۲۶ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۵۰۵۶۸۳
بادامچیان:

عافیت طلبان در خط ارزش گرای انقلاب جایی ندارند

قام مقام حزب مؤتلفه با بیان این که مدیریت های منفعت محور به جای ارزش محور جامعه را دچار آسیب و ضرر می کند، گفت: در خط ارزشی علی(ع) جایی برای افراد عافیت طلب وجود ندارد.
بادامچیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، اسدالله بادامچیان قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم که در مصلای قدس برگزار شد، با گرامیداشت سالگرد شهادت شهیدان امانی، بخارایی، نیک نژاد و هرندی گفت: این افراد در راه مبارزه با کاپیتولاسیون آمریکایی به شهادت رسیدند و توطئه های شوم آمریکا را به باد دادند.

وی قم را شهر قیام و شهادت دانست و افزود: در دوران حساسی قرار داریم که ولی امر در مسائل فرهنگی آتش را به اختیار گذاشته اند، جامعه نیاز به مدیریت دارد، امیرمؤمنان می فرماید که همه مردم و جوامع باید مدیر و امیر داشته باشند.

بادامچیان با بیان این که مدیریت های منفعت محور به جای ارزش محور جامعه را دچار آسیب و ضرر می کند، اظهار داشت: این مسأله در دنیا تجربه شده است که اگر در یک جامعه، دستگاه و نهاد یک مدیر قوی، مسلط و کارآمد باشد بسیار با حضور مدیر ضعیف و ناقص تفاوت دارد چون وجود مدیر ضعیف و ناکارامد سبب انحراف و عقب گرد می شود.

وی ادامه داد: در تاریخ ایران هم دیدیم که برخی افراد با مدیریت نادرست و ناکارامد کشور را تجزیه کردند، اگر کشور و ملتی قوی و مسلط باشد اما مدیریت آن به دست عناصر ضعیف، خودباخته و بدون برنامه سپرده شود آن ملت نمی تواند راه به جایی ببرد.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه با بیان این که در امامت امیرمؤمنان و انقلاب اسلامی دو نوع مدیریت دیده می شود، ابرازداشت: انقلاب اسلامی یک انقلاب آرمانی و عقیدتی است، این حرکت برای رسیدن به آرمان های و ارزش های والای انسانی و الهی است.

وی عنوان کرد: وقتی اهداف و مبانی ارزش های الهی و انسانی شد حرکت حتما ارزشی خواهد بود، در این حرکت ارزشی کلیه امور از جمله مدیریت آن باید ارزش محور باشد، از این رو گفتار، رفتار، مدیریت ها، تفکرات باید بر اساس ارزش ها تنظیم شود.

بادامچیان خاطرنشان کرد: در دوران امیرمؤمنان خط امام علی(ع) خط ارزش های الهی و انسانی است نه این که خط مقام طلبی، دنبا طلبی و عافیت طلبی باشد، در خط ارزشی علی(ع) جایی برای افراد عافیت طلب وجود ندارد.

وی اضافه کرد: ممکن است کسانی شعارهای ارزشی بسیار بدهند اما آن را ابزاری برای رسیدن به مقام و منافع قرار می دهند، افراد ارزشی هیچگاه روی ارزش ها سازش نمی کنند و بر سازش ها صحه نمی گذارند، امام و رهبر انقلاب دقیقا در همان مسیر خط ارزشی امام علی(ع) حرکت می کنند.

قائم مقام حزب مؤتلفه اسلامی گفت: این که ولی امر مسلمین می فرمایند انقلابی هستم و دیپلمات نیستم در واقع خط ارزش ها را ترسیم می کنند، در کنار خط ارزشگرایی خط اداره جامعه بر اساس مردم سالاری دینی وجود دارد که همه افرادی که در جامعه هستند باید حضور داشته باشند.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب با این دیدگاه حافظ رأی همه مردم می دانند و بارها تأکید می کنند که همه باید در صحنه انتخاب شرکت کنند، ایشان بارها فرمودند که هر کس بخواهد در برابر رأی مردم بایستد در برابر او با قدرت خواهم ایستاد.

بادامچیان با بیان این که در جمهوری اسلامی ایران آزادی و دموکراسی حقیقی وجود دارد، اظهار داشت: دموکراسی غربی آزادی اقلیت دارد، دمکراسی اسلامی به همه مردم می گوید که حق دارند و حق آن ها هیچگاه تضییع نمی شود.

وی ادامه داد: ولی امر میدان را باز می کند و زمینه را برای حضور مردم فراهم می کند و تنفیذ می فرماید، اگر ملت به بنی صدر رأی دهد امام تنفیذ فرمود اما عواقب آن به جامعه آسیب می زند، انقلاب نباید به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد؛ خط ارزش گرا نباید تسلیم بازی های سیاسی شود./1323/پ۲۰۲/ج۱

ارسال نظرات