۲۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۲
کد خبر: ۵۰۵۳۳۰
مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور:

ثمره مبارزه با غفلت، بصیرت افزایی است

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور با بیان اینکه محبت امام علی(ع) انسان را از جهالت خارج و بصیرت او را افزایش می‌دهد، گفت: نتیجه مبارزه با غفلت، بصیرت افزایی است.
حجت الاسلام طباطبایی نسب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید محمدرضا طباطبایی نسب، مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور شب گذشته در مسجد بزرگ ارگ تهران، گفت: شکر یکی از آموزه‌های تأکیدی دین اسلام است.

وی افزود: انسان وظیفه دارد در قبال نعمات الهی قدردان باشد، حفظ و برکت نعمت در گرو شکرگزاری بنده است، انسان ناسپاس نه تنها هرگز شاهد افزایش نعمت نخواهد بود بلکه خداوند آن را نیز از او پس خواهد گرفت.

حجت الاسلام طباطبایی نسب محبت امیرمؤمنان علی(ع) را نعمت الهی دانست و بیان داشت: محبت امیرمؤمنان علی(ع) به زندگی انسان جهت می‌دهد و او را از جهالت و غفلت جدا می‌سازد انسان زمانی می‌تواند این مهم را درک کند که نقطه مقابلش را به خوبی بشناسد.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور درباره معرفت به امیر، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند «هر کس بمیرد و امام زمان خود را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است»؛ در عصر جاهلیت انسانیتی وجود نداشت.

وی نقطه مقابل شناخت و معرفت را جهالت دانست و اظهار داشت: جهالت مدرن در عصر کنونی همین جریان تکفیری داعش و وهابیت انگلیسی است کسانی که با رفتارهایشان دشمنان شیعیان را علیه آنان جری می‌کنند.

حجت الاسلام طباطبایی نسب ادامه داد: ائمه معصومین(ع) همیشه از جهالت مردم ضربه خورده‌اند، آشکارترین جهالت مردم سکوت آنان است، کسانی که در روز غدیر با امام علی(ع) بیعت کرده بودند پس از رحلت رسول خدا در قبال غصب خلافت سکوت کردند و این جهالت به خاطر آن بود که آنان امام شناس نبودند.

مشاور عالی شورای سیاستگذاری ائمه‌ جمعه کشور اضافه کرد: محبت امام علی(ع) انسان را از جهالت خارج می‌کند و این خروج نیاز به امام شناسی دارد، از دیگر آثار این محبت رفع غفلت زدگی و رسیدن به بصیرت است و این بصیرت مختص به خواص است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: غفلت خواص زمانی رخ می‌دهد که انسان تکلیف خود را بداند اما به سبب دنیا طلبی از دفاع حق سرباز می‌زند. جنس محبت امام علی(ع) بصیرت می‌دهد./813/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات