سند تحول آموزش و پرورش در تربیت دانش آموزان نقش آفرین است
حجت الاسلام عبدالواحد الهی نژاد، سرپرست حوزه علمیه خواهران دورود، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان اهمیت تربیت دانش آموزانی مؤمن و انقلابی در جامعه اسلامی ایران بیان داشت: مؤلفه های تأثیرگذار در تربیت دانش آموزان برنامه ها و سیاست گذاری های دولت است.
وی سند تحول آموزش و پرورش را یکی از عوامل اثرگذار در تربیت دانش آموزان عنوان کرد و افزود: این سند در صورتی که بر اساس آموزه های دینی و شاخصه های بومی و ملی تنظیم و اجرایی شود؛ می تواند در تربیت این قشر نقش مؤثری داشته باشد.
سرپرست حوزه های علمیه دورود با تأکید بر ضرورت توجه مسؤولان به این امر اظهار داشت: نباید از داشته های خود که متکی بر دین و اسلام بوده غفلت کرد و به بی راهه و کج راهی همچون سند 2030 روی آورد.
وی با یادآوری به اینکه سند 2030 سنخیتی با آموزه های دینی ندارد، عنوان کرد: باید توجه داشته باشیم که اسناد غیر بومی و نسخه ای که غرب برای ما می پیچد، در جهت ضربه زدن به هویت دینی و ملی است.
حجت الاسلام الهی نژاد نقش معلم را در رشد و بالندگی دانش آموزان مؤثر خواند و افزود: مربی و معلم شخصی است که مسؤول تربیت و تعلیم دانش آموز بوده و از جهت علمی جدای از مدرک تحصیلی باید مشتاق و علاقه مند به علم باشد.
وی یادآور شد: زمانی می توان دانش آموزان را در زمینه علمی درست تربیت کرد و به سمت پژوهشگری هدایت کرد که معلم ابتدا در این زمینه علاقه مند و مشتاق باشد.
سرپرست حوزه علمیه خواهران دورود به علم زدگی حاکم در دانشگاه ها و مدارس امروز اشاره و عنوان کرد: بخشی از این علم زدگی مربوط به اساتید و معلمان است.
وی با تأکید بر اینکه نباید از اثر تربیتی معلمان غافل شد، ادامه داد: برای تربیت صحیح دانش آموزان ابتدا باید معلمان تربیت شده و مهذب داشته باشیم.
حجت الاسلام الهی نژاد با تأکید بر ضرورت توجه ویژه به وضعیت علمی و معنوی معلم خاطرنشان کرد: در این راستا باید برنامه ریزی صورت گیرد و پشتیبانی کنیم.
وی تصریح کرد: با پشتیبانی و هزینه کردن در این زمینه باید تلاش کرد معلمانی مهذب، کارآمد و قوی از نظر علمی و معنوی تربیت کنیم./۹۴۵۹/۳۰۳/ب۱