۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۰۴۶۴۸
امام جمعه تبریز:

هیچ سازمانی مانند هلال احمر در بحران ها حضور نداشته است

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه کارنامه هلال احمر در کمک به مردم درخشان است، گفت: هیچ سازمان و نهادی به میزان هلال احمر در روزهای حساس و حوادث دشوار در صحنه حضور نداشته است.
امام جمعه تبریز، حجت الاسلام آل هاشم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران هلال احمر استان با تجلیل از خدمات این سازمان و اقدامات ارزشمند آن، اظهار داشت: این سازمان همیشه در خدمت به مردم پیشگام بوده است.

وی با بیان اینکه هر جایی بحران و حوادث ناگواری پیش آمد هلال احمر پیش گام بوده و در کمک به مردم و حل مشکلات با تمام توان وارده شده است، ابراز داشت: هیچ سازمان و نهادی به میزان هلال احمر در روزهای حساس و حوادث دشوار در صحنه حضور تأثیرگذار نداشته است.

امام جمعه تبریز با اشاره به کار خیر و خداپسندانه این سازمان مردم نهاد، خاطرنشان کرد: مأموریت‌های هلال احمر خالی از اجر و پاداش اخروی نیست، خدمت به مردم و کمک به آنها مورد تأکید دین اسلام است به ویژه زمانی که با نجات جان شخصی همراه باشد، این کار از اجر معنوی بالایی برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد: مأموران هلال احمر در حوادث گوناگونی چون سیل، زلزله، آتش سوزی جنگل و حوادث ناگواری مانند سقوط هواپیما و یا حوادث ریلی حضور دارند و مانند آتش نشانان ما با جان خود سر و کار داشته و در کمک به حادثه دیدگان جانفشانی می کنند و خود را به خطر می افکنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تلاش و فعالیت هلال احمر را تلاشی ستودنی دانست و افزود: این سازمان نه تنها در حوادث داخلی حضوری تأثیرگذار و فعال دارد، بلکه در حوادث خارجی و بحران‌های بیرون از مرزهای کشور نیز حضور پیدا کرده و در این بحران‌ها نقش آفرینی دارد.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی مردمی انقلابی هستند و خدمت به آنها مایه افتخار است و جایگاهی ارزشمند دارد، ابراز داشت: مردم ایران در راه اسلام و انقلاب از جان گذشتند و آزمون خود را به خوبی پس دادند، خدمت به این مردم بسیار ارزشمند و بی شک دارای اجر و پاداش ویژه‌ای خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تأکید بر بهره گیری از حضور اشخاص نیکوکار و خیّر در این سازمان برای حمایت و یاری هلال احمر، گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها بهره برد، به ویژه حلال احمر که مردم نهاد است، لازم است بیش از پیش از حضور مردم و خیران بهره مند شود./854/202/ب2

ارسال نظرات