۲۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۴
کد خبر: ۵۰۴۴۸۳
امام جمعه بابلکنار:

خیزش جهادی در عرصه فرهنگی کشور ایجاد شود

امام جمعه بابلکنار با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبر معظم انقلاب به افسران جنگ نرم، گفت: دادن فرمان آتش به اختیار به افسران جنگ نرم برای شکل گیری یک عزم و اراده ای جهادگونه در عرصه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن و خیزش فرهنگی نیروهای متعهد و جوان کشور است.
عباس بابائیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت‌الاسلام عباس بابائیان، امام جمعه بابلکنار امروز در جمع بسیجیان شهر امیرکلا با اشاره به دو حمله اخیر تروریست ها در تهران، گفت: بیانات مقام معظم رهبری در واکنش به اقدام تروریستی گروهک تکفیری صهیونیستی داعش در تهران و ترقه بازی خواندن آن، هوشیاری و مدیریت بالای ایشان را نشان داد.

وی افزود: نوع بیانات مقام معظم رهبری درباره حادثه تروریستی تهران دقیقا مبتنی بر ادبیات و نگاه امام راحل بود که درباره حمله وحشیانه صدام به میهن اسلامی بیان فرمود.

مسؤول پیشین نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه دریایی سپاه خاطرنشان کرد: هدف تروریست ها از این اقدام کور ایجاد موج وحشت در داخل کشور و بهره برداری تبلیغاتی برای خود در سطح دنیا بود که اقدام سریع و تحسین برانگیز نیروهای امنیتی و سخنان مقام معظم رهبری همه طرح های آن ها را بر هم ریخت.

وی با بیان این مطلب که هر چه در مقابل دشمنان کوتاه بیاییم هزینه های زیادتری را باید پرداخت کنیم، تأکید کرد: با این اقدام تروریستی داعش برای بسیاری از افراد جامعه، عظمت حضور مستشاری نیروهای سپاه و مدافعان حرم در عراق و سوریه آشکار شد، زیرا اگر آن ها را صدها کیلومتر آن سوی مرزها متوقف نکنیم باید در تهران شاهد جنایت های این عناصر خطرناک باشیم.

حجت الاسلام بابائیان اظهار داشت: شهادت 17 نفر و مجروح شدن 42 نفر در دو اقدام تروریست های داعش در تهران را می توان به عبارتی هزینه سازش با استکبار نامید.

وی با اشاره به سفر اخیر رییس جمهور آمریکا به منطقه و تهدیدهای سرمداران آل سعود علیه ایران، گفت: تحلیل برخی ها که علت حمله تروریستی اخیر را حضور ایران در سوریه می دانند یک تحلیل مضحک و از روی بی فکری است زیرا کشورهایی مانند فیلیپین امروز مورد حمله های گروهک های تروریستی وابسته به داعش قرار می گیرند که نقشی در مبارزه با این گروهک ها در عراق و سوریه ندارند.

استاد حوزه علمیه مهمترین نیاز هر جامعه را امنیت بیان کرد و افزود: مسؤولان اجرایی کشور باید قدردان فرزندان غیور و بی  ادعای نیروهای مسلح و نهادهای امنیتی کشور باشند و بی مهری ها را نسبت به این عزیزان پایان دهند.

وی با انتقاد از کاهش بودجه نظامی و دفاعی کشور، تصریح کرد: باید نیروهای نظامی و امنیتی از هر جهت تقویت شوند تا دشمنی که با بودجه های نظامی خود را با خرید انواع تجهیزات به صورت سرسام آور افزایش می دهد، فکر تجاوز به کشور را نکند.

حجت الاسلام بابائیان با اشاره به گلایه های متعدد مقام معظم رهبری از مدیریت فرهنگی در کشور، خاطرنشان کرد: فرمان مقام معظم رهبری به جوانان مؤمن برای آتش به اختیار بودن نشان از ضعف و بیماری در نهادهای فرهنگی در کشور نظیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

وی ادامه داد: دادن فرمان آتش به اختیار به افسران جنگ نرم برای شکل گیری یک عزم و اراده ای جهادگونه در عرصه مقابله با ناتوی فرهنگی دشمن و خیزش فرهنگی نیروهای متعهد و جوان کشور است.

امام جمعه بابلکنار با تأکید بر اینکه بازگشت به گفتمان حقیقی انقلاب و روحیه جهادی در عرصه فرهنگی باید در کشور فراگیر و گسترده شود، گفت: جوانان مومن انقلابی هر گاه با انگیزه الهی وارد عرصه شوند مانند دفاع مقدس دشمن را به زانو در خواهند آورد./1313/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات