۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۷
کد خبر: ۵۰۴۲۴۵
نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه:

امام حسن الگوی اخلاق و کرامت اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه امام حسن(ع) الگو و سرآمد اخلاق اسلامی و کرامت و انسانیت برای شیعیان است، گفت: به‌کارگیری اخلاق دینی می‌تواند راهگشای جامعه به‌سوی هدایت و مسیر حقانیت شود.
حجت الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری- تفسیر قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین علی رحمانی سبزواری، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم در بجنورد، با گرامیداشت سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع)، اظهار کرد: آن امام همام مظهر کرامت و الگویی ارزنده برای جامعه دینی است.

وی با بیان اینکه پیشوایان دینی ما با عصمت خود الگویی برای بشریت و معلمان والای اخلاق ناب اسلامی هستند و باید همواره در مسیر آنها گام برداشت، اضافه کرد: اگر در زندگی فردی و اجتماعی سبک و سیره ائمه اطهار (ع) را الگوی خود قرار دهیم بدون شک به رستگاری دنیوی و اخروی می‌رسیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین سبزواری با اشاره به خصوصیات و فضائل برجسته امام دوم شیعیان، افزود: امام حسن مجتبی (ع) کریم اهل بیت بود؛ به‌گونه‌ای که سفره ایشان همواره در مقابل همه مردم پهن بود و اقشار مختلف از فیوضات و کرامات ایشان همگان بهره‌مند می‌شدند.

وی تصریح کرد: حضرت دو بار تمام اموال خود را به دیگران بخشید و ۲۰ بار پای پیاده به حج عزیمت کرد که این مسائل نشان‌دهنده شخصیت والای معنوی امام حسن مجتبی (ع) است.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی سبزواری با بیان اینکه آن حضرت، الگو و سرآمد اخلاق اسلامی و کرامت و انسانیت برای شیعیان است، خاطرنشان کرد: به‌کارگیری اخلاق دینی می‌تواند راهگشای جامعه به‌سوی هدایت و مسیر حقانیت شود و از سوی دیگر غیر اخلاقیاتی همچون بخل و حسد انسان را دچار چالش و گمراهی می‌کند.

وی در ادامه با اشاره به روابط اجتماعی و حق‌الناس، اضافه کرد: تنها حقی که هیچ‌گاه از گردن افراد ساقط نمی‌شود، حق‌الناس است که تنها در صورت رضایت فرد باعث بخشش می‌شود./9314/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات