۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۰۴۱۹۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

ولایت خداوند انسان را از ظلمت، خیانت و پلیدی‌ها بیرون می‌آورد

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: ولایت خداوند متعال انسان را از ظلمت، ذلت، دروغ، خیانت و همه پلیدی‌ها بیرون می‌آورد.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در جلسه تفسیر قرآن که در مسجد امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به آیه‌ای از قرآن پیرامون عدم اطاعت شیطان از خداوند متعال، گفت: نخستین کسی که در مقابل اطاعت خداوند قیام و نافرمانی کرد ابلیس بود، خداوند در این رابطه می‌فرماید و چون فرشتگان را فرمودیم برای آدم سجده کنید پس به جز ابلیس که سرباز زد و کبر ورزید و از کافران شد همه به سجده درافتادند.

وی در ادامه با اشاره به عدم اطاعت انسان از شیاطین، افزود: یکی از گروه‌هایی را که انسان نباید از آنها اطاعت کند شیاطین هستند خداوند می‌فرماید و در خفا شیطان‌ها به دوستان خود وسوسه می‌کنند تا با شما ستیزه کنند و اگر اطاعتشان کنید به طور قطع شما هم مشرک هستید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه منافقان را از شیاطین دانست و اظهار کرد: شیاطین با یکدیگر ارتباط دارند رسانه های آنها با همدیگر هماهنگ است امروز استکبار جهانی شیطان است شیاطین چراغ سبز نشان می‌دهند و همراهی و اطلاع رسانی می‌کنند از این رو منافقین با کسانی که در داخل جامعه ما با آنها هماهنگی داشتند همرنگ شدند و از این همرنگی هم پرده برداشتند.

وی در ادامه با بیان اینکه اهل کتاب هم جزو گروهی هستند که انسان نباید از آنها اطاعت کند، ابراز کرد: خداوند متعال در قرآن می‌فرماید نه کسانی که از اهل کتاب کافر شدند و نه مشرکان هیچ کدام دوست نمی‌دارند خیری از جانب پروردگارتان به شما فرود آید با آنکه خداوند هر که را که خواهد به رحمت خود اختصاص دهد و خدا دارای فزونی بخشی عظیم است.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به عدم اطاعت انسان از اهل غفلت، خاطرنشان کرد: یکی از گروه‌هایی را که انسان نباید از آنها اطاعت کند اهل غفلت است اینها نه از کافران هستند و نه از منافقین این گروه در این عالم نیستند در عالم غفلت هستند آن قدر مشغول دنیا هستند که از کفر و نفاق و ایمان چیزی نمی‌دانند و در عالم غفلت به سر می‌برند.

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه اضافه کرد: قرآن می‌فرماید از کسی که ما قلب او را از یاد خود غافل کرده‌ایم و از هوس خود پیروی کرده و اساس کارش بر زیاده روی است اطاعت مکن،  زیرا که این افراد دل‌هایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمی‌کنند و چشمانی دارند که با آنها نمی‌بینند و گوش‌هایی دارند که با آنها نمی‌شنوند آنها همانند چهارپایان بلکه گمراه‎تر از آنان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه این افراد دارای قلبی مریض و آلوده هستند، تصریح کرد: این افراد کسانی هستند که تفقه و فهم در قلب آنها راه پیدا نکرده است و نمی‌کند و حقایق نمی‎تواند در قلب آنها نفوذ کند این چنین قلبی آلوده و مریض است در حقیقت این گونه افراد انسان نما هستند چون قرآن اینها را انسان نمی‌بیند.

وی در پایان گفت: ولایت خداوند متعال انسان را از ظلمت، ذلت، دروغ، خیانت و همه پلیدی‌ها بیرون می‌آورد اما ولایت طاغوت آدمی را از قرآن بیرون آورده و در ظلمت شرک و وعده‌های پوک و پوچ شیاطین عالم و دروغگویان بین المللی می‌برد./873/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات