۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۲
کد خبر: ۵۰۴۱۱۷
مدیر حج و زیارت خوزستان:

اقتدار ملی و همبستگی اسلامی شعار حجاج ایرانی است

مدیر حج و زیارت خوزستان با بیان اینکه اعزام حجاج با اجازه مسؤولان کشوری صورت می گیرد، گفت: حجاج ما اقتدار، همبستگی اسلامی، عزت و رعایت شئونات حج را در شعارهای خود نشان خواهند داد.
ناصر حویزاوی، مدیر حج و زیارت خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، ناصر حویزاوی، مدیر حج و زیارت خوزستان در همایش ضیافت حجاج بیت الله الحرام که شامگاه گذشته در مصلای امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه در بحث امنیت و عزت هر آنچه مدنظر حجاج باشد در شعار حج امسال مورد توجه قرار گرفته است، اظهار داشت: معنویت، اقتدار ملی و همبستگی اسلامی در شعار حج نهفته است و حجاج ما به عنوان سفیران جمهوری اسلامی ایران با اقتدار و عزت شئونات حج را رعایت و انجام می دهند.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به همبستگی حجاج ایرانی با حجاج سایر کشورهای اسلامی، ابراز داشت: تعداد حاجیان اعزامی از خوزستان 5 هزار نفر است که 50 درصد آقایان و 50 درصد را بانوان تشکیل می دهند و 35 کاروان برای ارائه خدمات به حجاج خوزستانی ساماندهی شده اند که از این میان 18 کاروان در اهواز و مابقی در استان همیار ما خواهند بود.

این مقام مسؤول با بیان اینکه هم اکنون 2 هزار متقاضی برای تشرف به حج وجود دارند، افزود: ظرفیت استان خوزستان تکمیل شده است هر چند که مرکز پیشنهاد اعزام از تهران را به ما داد اما به علت هزینه زیاد چنین پیشنهادی را نپذیرفتیم و اعلام کردیم تا 10 کاروان در خوزستان متقاضی داریم.

حویزاوی با بیان اینکه اخبار مطرح شده درباره انصراف حجاج یزدی و خراسانی شایعه ای بیش نیست، خاطرنشان کرد: مسؤولان و در رأس آنها رهبر معظم انقلاب موضوعات را رصد می کنند و اگر مسؤولان اذن اعزام حاجیان را به سازمان حج نمی دادند بی تردید وارد موضوع اعزام نمی شدیم.

وی در ادامه گفت: سازمان پروازی خوزستان مدینه بعد است و مدت اقامت در مدینه 5 روز و در مکه 25 روز خواهیم ماند و تنها خواسته ما از حجاج گرامی رعایت قوانین و مقررات سفر حج در داخل و خارج از کشور است.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره اینکه حمل قرص های کودئین دار در عربستان سعودی مواد مخدر محسوب می شود، بیان داشت: حمل بیش از حد پول در قوانین عربستان سعودی غیرقابل قبول است که متأسفانه به علت ناآگاهی از چنین مواردی سال های گذشته برای حجاج‌ مشکلاتی پیش آمد.

این مقام مسؤول افزود: مدیران کاروان ها در 12 جلسه پیس رو قواعد سفر حج در عربستان و رعایت نکات ایمنی جهت سفری امن را برای حجاج بازگو کنند و معاینات پزشکی از هفته آینده انجام می شود تا سلامتی و توانایی حجاج برای ادای فریضه حج مشخص شود.

حویزاوی در پایان نظم پذیری و صبر و حوصله را از حجاج خواستار شد./9456/۲۰۳/ب2

ارسال نظرات