۱۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۹
کد خبر: ۵۰۳۷۰۱
حجت الاسلام مرادی:

زبان باید خرج هدایت و کارهای خیر شود

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که انسان باید زبان را خرج هدایت و کارهای خیر کند،گفت: نشناختن مأموریت های زبان و استفاده نادرست از آن سبب ضربه به انسان می شود.
حجت الاسلام مرادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شهاب مرادی استاد حوزه و دانشگاه سحرگاه امروز در برنامه تلویزیونی ماه خدا که از شبکه اول سیما پخش شد، با تأکید بر ضرورت بهره بردن و برنامه ریزی برای عمر گفت: انسان باید نهایت استفاده را از لحظات ناب ماه مبارک رمضان ببرد و در این ماه با خداوند متعال آشتی کند.

وی با اشاره به روایاتی درباره سیره ائمه طاهرین(ع) به ویژه امیرمؤمنان افزود: حضرت تمام زبان خود را صرف تصدیق وعده های الهی و پیامبر خدا و ترویج اسلام و دین الهی کردند، انسان باید از توانایی های خود برای ترویج و تبیین دین استفاده کند.

کارشناس دینی رسانه ملی با بیان این که انسان باید زبان خود را باید برای دفاع از دین و خداخرج کند، اظهار داشت: تصدیق و ترویج وعده ها و دستورات الهی امری مهم است، مردم باید با احکام و دستورات الهی به خوبی آشنا شوند.

وی ادامه داد: حلال و حرام خدا باید رعایت شود، هرکس که زبان خود را در مسیر اهداف و دستورات الهی خرج کند خداوند متعال به آن زبان برکت می دهد، از این رو انسان باید در این مسیر حرکت کند تا آثار و برکات آن را مشاهده کند.

حجت الاسلام مرادی با اشاره به آفات زبان در روایات، سکوت درست انسان را دارای برکات دانست وابراز داشت: از امام سجاد(ع) سؤال شد که از بین سکوت و کلام کدام بهتر است، حضرت فرمودند هر دوی آن ها آفت دارد و گاهی آفت سکوت بدتر است.

وی عنوان کرد: سکوت افراد در زمانی که باید از حق دفاع کنند اما این کار را انجام ندادند خون به دل اولیا کرده است، سخن و سکوت در غیر جای خود نشانه بی عقلی است، امام سجاد(ع) فرمود که اگر انسان از آفات مصون باشد قطعا گفتار بهتر از سکوت است.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: هیچ پیامبری با سکوت مبعوث نشده است بلکه با کلام آمده است، انسان باید این زبان را خرج هدایت و کارهای خیر کند، نشناختن مأموریت های زبان و استفاده نادرست از آن سبب ضربه به انسان می شود./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات