۱۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۳
کد خبر: ۵۰۳۱۶۹
حجت الاسلام مؤمنی:

صیانت از انقلاب با بصیرت امکانپذیر است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانت الهی است، گفت: باید مراقب بود انقلاب اسلامی به دست نااهلان و بیگانگانی که دغدغه انقلاب و ولایت ندارند، نیفتد و این امر نیاز به بصیرت و نگاه عمیق نسبت به انقلاب دارد.
حجت الاسلام سید حسین مومنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه و خطیب مشهور، عصر امروز در مراسمی که به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان در هیأت مکتب الزهرا(س) تهران برگزار شد، گفت: امام محمد باقر(ع) فرمودند: اگر کسی تنها ادعای شیعه بودن ما را داشته باشد به والله شیعه ما نیست مگر کسی که تقوای الهی پیشه کند.

وی افزود: خاستگاه و منشأ هر کمالی خداوند متعال است، انسان با تقوای الهی می‌تواند زمینه دریافت آن کمالات را برای خود فراهم ‌آورد. نازلترین مرتبه تقوا انجام واجبات و ترک محرمات است.

حجت الاسلام مؤمنی با بیان اینکه خضوع و خشوع لازمه یک شیعه است، ابراز کرد: خضوع و خشوع در برابر خداوند متعال حقیقت ایمان را به منصه ظهور می‌رساند، انسان خاضع هرگز در برابر اقبال الهی متکبر نمی‌شود زیرا همه پیروزی ها را از سوی خداوند متعال می‌بیند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه دین اسلام و قرآن کریم امانت الهی هستند، گفت: قرآن کریم موهبت و ودیعه الهی برای انسان است اگر کسی در حق این امانت خیانت کند خائن است.

این خطیب مشهور در تبیین اینکه کثرت ذکر اعضا و جوارح را ذاکر می‌کند، بیان داشت: ذکر لسانی از پایین‌ترین مراتب ذکر و ذکر قلبی در رفیع‌ترین مرتبه تسبیح و ذکر الهی قرار دارد، انسان اگر به بیان ذکر لسانی مداومت داشته باشد طی زمان آن ذکر در قلب او نهادینه می‌شود.

وی روزه و نماز را از بالاترین عبادات دانست و گفت: نماز و روزه انسان را در مسیر سیر و سلوک یاری می‌کند، از دیگر خصوصیات شیعه نیکی به والدین است، احترام و تواضع در مقابل پدر و مادر از دیگر توصیه‌های تأکیدی اسلام به شمار می‌رود؛ دعای خیر والدین فرزند را عاقبت بخیر و عزت‌مند می‌کند.

حجت الاسلام مؤمنی ادامه داد: رسیدگی به نیازمندان، راستگویی و تلاوت قرآن از دیگر صفات متقین است. تلاوت و انس با قرآن کریم زنگار را از دل می‌زداید و سبب رشد معنوی تلاوت کننده می‌شود.

استاد حوزه علمیه درباره اینکه همه صفات متقین در وجود امام راحل متجلی بود، تصریح کرد: ایشان نه تنها اهل تزویر نبودند بلکه با تزویر به جد مبارزه می‌کردند.

وی انقلاب اسلامی را امانت الهی دانست و خاطرنشان کرد: باید مراقب بود انقلاب اسلامی این ودیعه الهی به دست نااهلان و بیگانگانی که دغدغه انقلاب و ولایت ندارند، نیفتد و این امر نیاز به بصیرت و نگاه عمیق به انقلاب دارد./813/۲۰۲/ب۲

ارسال نظرات