۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۸
کد خبر: ۵۰۲۹۵۲
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

تحقق حاکمیت اسلام ناب مهم ترین دغدغه امام خمینی بود

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مهم ترین دغدغه امام خمینی(ره) حاکمیت اسلام ناب در جهان بود، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این مسیر هر چه در توان داشتند برای تحقق اسلام ناب در جهان به کار گرفتند.
حجت الاسلام محمدی لائینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت سالروز ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در نکا برگزار شد با بیان این که انقلاب اسلامی به عنوان پدیده قرن حاضر همه جهان را تکان داد، گفت: این انقلاب عظیم نشانگر عظمت شخصی امام راحل است.

وی با بیان این که امام راحل در شرایطی نهضت انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند که قدرت های جهانی از رژیم طاغوت حمایت می کردند، افزود: اما پشتوانه الهی و مردمی امام خمینی(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که انقلاب اسلامی یک حرکت عظیمی بود که از سوی امام راحل آغاز، مدیریت و به پیروزی رسید، تصریح کرد: هیچ گاه از شخصیت های حقیر کارهای بزرگ و عظیم بر نمی آید، اما خمینی کبیر با همه وجود  انقلاب اسلامی را همانند فرزند خود به وجود آورد و از همه توان و ظرفیت خود برای بزرگ شدن این نهال نو به کار گرفت.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که انقلاب اسلامی برای این که امروز به این جایگاه عظیم و رفیع دست یابد تلاش های بسیاری برای آن صورت گرفته است، افزود: امام خمینی(ره) حتی برای بقای انقلاب و نظام اسلامی افرادی نزدیک منتسب به خود را که با انقلاب مخالف بودند را ترد کرد، چون هیچ چیز برای امام راحل مهم تر از انقلاب و آینده نظام نبود.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بیان این که امام خمینی(ره) برای تحکیم پایه های انقلاب اسلامی در برابر همه قدرت های جهانی ایستادند و ذره ای از مواضع به حق انقلاب و مردم کوتاه نیامدند، تصریح کرد: هیچ فشار بین المللی نتوانست بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی را از مسیر الهی که در پیش گرفته بودند باز دارد.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که مهم ترین دغدغه امام خمینی(ره) حاکمیت اسلام ناب در جهان بود، خاطرنشان کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در این مسیر هر چه در توان داشتند برای تحقق اسلام ناب در جهان به کار گرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که ایستادگی، مقاومت و توکل به خداوند متعال همواره مهم ترین سفارش امام خمینی(ره) بود، گفت: امام خمینی(ره) با همین کلید واژه های مهم نهضت عظیم انقلاب را آغاز و آن را با همراهی و پشتیبانی مردم در سال 57 به پیروزی رساندند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که امروز نیز پس از 28 سال از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی، مقام معظم رهبری نیز همان کلید واژه ها را دنبال می کنند، تصریح کرد: امروز نیز رمز پیروزی کشور در برابر توطئه ها و هجمه های دشمنان اسلام و انقلاب همان کلید واژه های مهم امام راحل است.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که خداوند متعال پس از رحلت امام خمینی(ره) شخصیت بزرگی همچون مقام معظم رهبری را به ملت ایران هدیه داد، گفت: امروز رهبر معظم انقلاب اسلامی همان مسیری که بنیانگذار کبیر انقلاب ترسیم کرده اند را با قوت و جدیت ادامه می دهند.

امام جمعه نکا با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در 28 سال اخیر لیاقت وشایستگی خود را در مدیریت نظام اسلامی به خوبی نشان دادند، تصریح کرد: عطر و بوی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از رهبری و مدیریت مقام معظم رهبری مشاهده می شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که وداع سخت ملت ایران با امام بزرگوار بر اساس مصلحت و حکمت الی بوده است، بیان داشت: اما بهره‌مندی از رهبر معظم انقلاب مایه خرسندی است که خداوند مردم را شایسته دیده، می‌بیند و می‌داند و از این رو به مردم رهبر شایسته‌ای عنایت فرموده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که رفتار، کردار و اعمال بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی خدایی و در مسیر رضای الهی بود، بیان داشت: امام راحل در طول دوران حیات پربرکت خود حتی لحظه ای از یاد خدا غافل نبودند و همه مسائل ایشان آمیخته با نور الهی بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، الهی بودن دیدگاه ها و رفتارهای امام راحل را وجه تمایز ایشان با سایر سیاست مداران و رهبران جهان توصیف کرد و گفت: امام خمینی(ره) یاد خدا و حرکت در مسیر رضای الهی را مهم تر از همه مسائل می دانستند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی ایران را با هدف زمینه سازی برای انقلاب جهانی حضرت ولیعصر(عج) پایه گذاری کردند، افزود: امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به رهبری شخصیتی بی نظیر، عالم و مدبر پرچم دار ترویج اسلام ناب در جهان است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت توجه بیش از پیش مسؤولان نسبت به وصیت نامه سیاسی الهی امام خمینی(ره) تأکید کرد و گقت: مسؤولان کشور این وصیت نامه ارزشمند را سند حرکت امروز خود قرار دهند و بر این مبنا مسیر حرکت خود در داخل و خارج را تعیین کنند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) ولایت فقیه را رکن اصلی انقلاب اسلامی می دانستند، تصریح کرد: امروز مهم ترین وظیفه آحاد جامعه اسلامی تحقق رهنمودهای بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در تبعیت محض از ولایت فقیه است.

امام جمعه نکا با بیان این که تبعیت از ولایت فقیه، نظام اسلامی را از فتنه ها دور می کند، گفت: اگر امروز می بینیم نظام مقدس جمهوری اسلامی علیرغم همه فشار، تهدید و تحریم ها در اوج عزت و اقتدار قرار دارد به دلیل ولایت مداری این مردم با بصیرت و هوشیار است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) در دفاع از دین با کسی تعارف نداشت و با اقتدار در برابر کسانی که با اسلام زاویه داشتند می ایستادند، خاطرنشان کرد: امام راحل همه عمر خود را دغدغه دین و گسترش اسلام ناب در جهان داشتند و برای تحقق این امر بسیار تلاش کردند.

وی با بیان این که دفاع از مظلومان عالم یکی از شاخصه های امام خمینی(ره) بود، گفت: امام راحل با دفاع قاطعانه از مردم مظلوم فلسطین تلاش کردند تا صدای مظلومیت مردم این کشور را به جهانیان برسانند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که عزت و عظمت امروز اسلام ناب در جهان را مرهون تلاش های بی وقفه امام راحل دانست و تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی برای حاکمیت اسلام در جهان با همه زورگویان عالم به مبارزه و مقابله پرداخت./۲۰۲/۱۳۱۷/ب۱

ارسال نظرات