۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۵:۰۵
کد خبر: ۵۰۲۷۳۱
شرح دعای روز هفتم ماه مبارک رمضان؛

دوری از گناه و استمرار یاد خدا رمز توفیق بندگی

در این روز از خدا می خواهیم که ما را را از همه لغزش‌هایی که باعث دوری از خدا می‌شود، دور کند.
نجم الدین طبسی

آیت الله نجم الدین مروجی طبسی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا به شرح و تفسیر دعای روز هفتم ماه مباک رمضان پرداخت که در ادامه می آید:

«للهمّ اعنّی فیهِ على صِیامِهِ وقیامِهِ وجَنّبنی فیهِ من هَفَواتِهِ وآثامِهِ وارْزُقْنی فیهِ ذِكْرَكَ بِدوامِهِ بتوفیقِكَ یا هادیَ المُضِلّین»

«خدایا یارى كن مرا در این روز بر روزه گرفتن و عبـادت و بركنارم دار در آن از بیهودگى و گناهان و روزیم كن در آن یادت را براى همیشه به توفیق خودت اى راهنماى گمراهان»

خدایا ما را کمک کن، ما را یاری کن که در این روز، روزه را به پا داریم و همچنین سایر واجبات و برنامه هایی که از ما خواسته شده را به پا داریم.

پروردگارا مرا در این روز از اشتباهات و از گناهان دور بگردان و خدایا  یادت و دوام یادت را، استمرار یادت را روزی ما گردان.

ای خدایی که  بندگان راموفق می گردانی، مرا موفق کن و ای خدایی که گمراهان را هدایت می کنی، این توفیق را به من بده که یاد تو باشم و همیشه این یادت همراه من باشد.

در دعای روز هفتم بنده از خدا طلب یاری و عنایت می کند؛ عنایتی که بالاتر از زحمات اوست و این عنایت، کمک در برپایی نماز و روزه است.

 همچنین در این روز از خدا می خواهیم که ما را را از همه لغزش‌هایی که باعث دوری از خدا می‌شود، دور کند.

یکی دیگر از خواسته های بنده، توفیق یاد خدا به صورت مداوم است، نه یاد کردنی که تنها در موقع نیازمندی باشد. دائم الذکر بودن خواسته ای است که بنده در روز هفتم  از خداوند مسألت می کند.

 در پایان، پروردگار  را به صفت هدایت گری اش سوگند می‌دهیم که ما را به سمت مسیر صحیح و درست هدایت کند./872/ت۳۰۳/ج

ارسال نظرات