۱۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۵۰۲۵۶۹
نماینده ولی فقیه در قزوین:

امام خمینی تجسم عینی شجاعت، شهامت و کمالات اخلاقی بود

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نمونه و تجسم عینی شهامت، شجاعت و کمالات اخلاقی بود.
حجت الاسلام والمسلمین عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه  این هفته قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به جایگاه ماه مبارک رمضان گفت: رمضان ماه تقوا، خوبی و اصلاح رفتار و کردار است همه ما باید آن را یک فرصت بدانیم و از این ماه برای از بین بردن گناهان خود و رسیدن به پروردگار بهره ببریم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تهذیب نفس در این ماه عظیم، گفت: رمضان ماه خودسازی و پاکسازی نفس و تحصیل معنویت است، انسان در این ماه باید بکوشد کینه‌ها را به مهربانی و ناامیدی‌ها را به امیدواری و نشاط تبدیل کرده و از همه ایام آن در جهت رسیدن به کمال بهره ببرد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین در ادامه ماه رمضان را بهار قرآن دانست و اظهار کرد: تلاوت قرآن در این ماه و انس با آن منشا خیر و برکت زیادی است قرائت قرآن در این ماه از ثواب بی‌شماری برخوردار بوده و موجب گشایش درهای بهشت به روی انسان شده و آدمی را به سعادت و کمال می‌رساند.

وی در ادامه با اشاره به  فرارسیدن مناسبت ارتحال امام راحل و قیام پانزده خرداد، ابراز کرد: امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی نمونه و تجسم عینی شهامت، شجاعت و کمالات اخلاقی بود پانزده خرداد یادآور رشادت‌ها و حماسه آفرینی‌های این شخصیت معنوی و انقلابی است که با اهداف و اندیشه‌های محکم و روشن خود مسیر را به ما نشان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با اشاره به برگزاری مراسم ویژه ارتحال امام، خاطرنشان کرد: به مناسبت ارتحال امام امت و قیام پانزده خرداد در قزوین دو برنامه باشکوه در مسجدالنبی و مسجد امام خمینی برگزار خواهد شد که از عموم علاقه مندان و دوستداران آن امام بزرگوار دعوت می‌کنیم که در این مراسم سرشار از معنویت شرکت کنند.

وی در ادامه با اشاره به برخی از محکمات زندگی امام راحل(ره) تأکید کرد: ساده زیستی مسؤولان از محکمات زندگی امام بود تأکید آن حضرت بر این بود که مدیران و مسؤولان نظام باید از رفاه طلبی، کاخ نشینی، فخر و تکبر به دور بوده و ساده زیست و مردمی باشند اتحاد بر پایه ایمان و توحید از دیگر محکمات زندگی آن حضرت بود که موجبی برای اعتلای کشور ایران است.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه نفوذ فرهنگی دشمن موجب آسیب رساندن به دین و ایمان انسان خواهد بود، ابراز کرد: در شرایط کنونی نفوذ فرهنگی دشمن از موشک هم خطرناک‌تر و ویرانگر است اگر سایه ولایت فقیه بر سر ما نباشد کشور ما در خطر است از این رو باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشیم تا دین و ایمان ما در امنیت باشد.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه با بیان اینکه مردم همواره باید در صحنه باشند و بصیرت لازم را نسبت به مسائل سیاسی داشته باشند، تصریح کرد: امروز سیاسی بازی مسؤولان موجب شده است که به مسأله اسلام التقاطی دامن زده شود، در اسلام التقاطی منافق و مؤمن از هم تشخیص داده نمی‌شوند، از این رو همه باید این امر را جدی گرفته و نگذارند که بیگانگان به دیانت و باورهای اعتقادی جوانان ما آسیب وارد کنند.

وی در پایان گفت: در انتخابات اگر چه رفاقت‌ها به طور جدی و گسترده بود اما انتظار می‌رود اکنون رفاقت‌ها جایگزین مسائل گذشته شود و همه با وحدت برای اعتلای کشور تلاش کنند، امروز ملت ما بسیاری از مسائل برای آنان روشن شده است، از این رو تلاش می کنند که به طور جدی تری مطالبات خود را از پیگیری کنند./873/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات