۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۸
کد خبر: ۵۰۲۲۳۶
حجت الاسلام والمسلمین گرایلی:

رعایت تقوا موجب گشوده شدن درهای برکت در زندگی است

استاد خارج فقه رعایت تقوا در زندگی را موجب افزایش روزی و برکت دانست و گفت: طبق گفته قرآن کریم ارتکاب گناه مانع وقوع رونق زندگی انسان است.
حسین گرایلی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین حسین گرایلی در مراسم سخنرانی پیش از افطار امروز در حرم مطهر رضوی گفت: آگاهی از وسوسه های شیطان، تشخیص حق از باطل، نزول برکات آسمان و زمین و باقی ماندن دوستی های بر پایه تقوا در قیامت از اثرات اهل رعایت تقوا است.

استاد خارج فقه با اشاره به نقش تقوا در شناسایی وسوسه ها و پیام های شیطان از دیگر الهامات درونی، افزود: ترک گناه به دلیل رعایت تقوا موجب شناسایی سریع پیام ها و القائات شیطانی می شود و این نکته با توجه به گسترش شبکه های اجتماعی و مجازی حائز اهمیت است.

وی تشخیص حق و باطل را از دیگر نتایج رعایت تقوا دانست و خاطرنشان کرد: دوره آخر الزمان طوری است که برخی با لباس پیامبر اکرم(ص) حرف باطل می زنند و برای شناخت سخن حق از باطل در این برهه حساس قرآن می فرماید: « ان تتقوا الله یجعل لکم فرقانا ». افراد بسیاری به اسم قرآن و امام زمان(عج) و عرفان در این دام ها افتادند و مبتلا به گناهان بزرگی شدند.

حجت الاسلام والمسلمین گرایلی با ذکر آیه ای از قرآن کریم درباره دوستی ها در قیامت گفت: قرآن کریم می فرماید در روز قیامت همه دوستی های تبدیل به دشمنی خواهند شد مگر دوستی هایی که بر مبنای تقوای الهی شکل گرفته باشند.

استاد خارج فقه با اشاره به نقش رعایت تقوا در افزایش رزق و روزی مردم افزود: قرآن کریم می فرماید اگر مردم رعایت تقوای الهی را بکنند برکات آسمان ها و زمین را بر آنان نازل خواهیم کرد اما ارتکاب گناه از سوی آنان مانع این امر است./933/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات