۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۵۰۲۲۳۱
حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا:

نتیجه تقوا قرب پروردگار و هدایت به سوی بهشت الهی است

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: تقوا مانند مرکبی رام است که افسار آن به دست خود سوار شونده است و نتیجه آن قرب پروردگار و هدایت به سوی بهشت الهی است.
آیت‌الله فاطمی نیا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالله فاطمی نیا در جلسه مروری بر نهج البلاغه که در مسجد جامع ازگل برگزار شد، گفت: حضرت علی(ع) فرمود آگاه باشید که گناهان مانند اسب های سرکش هستند؛ وای به حال کسی که لجام  این اسب سرکش در دست او نباشد.

وی در ادامه افزود: شموس به اسب سرکشی گفته می شود که نمی گذارد کسی بر پشتش سوار شود و آنقدر مضطرب می شود که سوار را از پشت خود به زمین می اندازد.

استاد حوزه علمیه اظهار داشت: گناهان نیز آنقدر انسان را از خدا دور می کنند که توفیق و سعادت را از انسان گرفته و مانند اسب شموس انسان را به هر کجا می خواهد، می برند.

وی در اشاره به فرمایش میرزا آقا جواد ملکی تبریزی، گفت: ظلمت از ظلمت بلند می شود و نور از نور؛ یعنی اگر کار زشتی انجام دادیم، ظلمات آن سبب می شود یک کار زشت دیگر نیز انجام دهیم. گاهی گناهکار گناهی را مرتکب می شود ولی از آن پشیمان شده و باز می‌شود، ولی گاهی گناهان آنقدر تکرار می شود که گناهکار به سبب افزایش گناه، آیات خداوند را تکذیب کرده و در مقام انکار برمی‌آید.

حجت الاسلام والمسلمین فاطمی نیا در بیان تقوا و آثار آن گفت: تقوا مانند مرکبی رام است که افسار آن به دست خود انسان است و زمام آن به دست خود سوار شونده است و نتیجه آن قرب پروردگار و هدایت به سوی بهشت است؛ تمام حرکات و اعمال ما در این جهان هستی، اثر دارد ولی ما از آن غافل هستیم.

وی در پایان گفت: آدم خوب شدن مشکل نیست، آدم بد شدن مشکل است، پیغمبر اکرم(ص)فرمود که من بر دین آسان مبعوث شدم، بنابراین دین مشکل نیست مگر اینکه مربیانی آن را تبیین کنند که دین را با مشکل به امّت انتقال دهند./966/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات