۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۵۰۲۱۱۱
آیت الله طه محمدی:

شناخت فضائل اهل بیت باید در جوامع مسلمین نهادینه شود

امام جمعه همدان با اشاره به صدماتی که غالیان بر دین اسلام زده اند، گفت: اگر غالیان و فرقه های انحرافی نبودند ما می توانستیم به خوبی اهل بیت(ع) را با تمامی صفات آنها بشناسیم.
طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان پیش از ظهر امروز در درس نهج البلاغه در مسجد مدرسه آیت الله آخوند(ره)، بیان داشت: امیرمؤمنان علی(ع) دارای منزلت بالایی بود که متأسفانه مردم آن زمان این مسأله را درک نکردند.

وی در ادامه با اشاره به حدیث پیامبر اکرم(ص) درباره امیرمؤمنان علی(ع)، افزود: پیامبر اکرم(ص) به امیرمؤمنان علی(ع) می فرماید علی جان آنچه را که از عالم هستی من می بینم شما هم خواهی دید و ما با هم فرقی نداریم مگر اینکه تو امام هستی و من خاتم النبیین هستم.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: امام خمینی(ره) فرموده است که بر فرض اینکه دین اسلام بر پیامبر اکرم(ص) نازل نمی شد حضرت علی(ع) قابلیت این را داشت که دین بر ایشان نازل شود.

وی در ادامه با اشاره به صدماتی که غالیان بر دین اسلام زده اند، گفت: اگر غالیان و فرقه های انحرافی نبودند ما می توانستیم به خوبی اهل بیت(ع) را با تمامی صفات آنها بشناسیم.

وی ادامه داد: متأسفانه مردم فردی که قابلیت نبی شدن را داشته نشناختند و او را با افرادی همچون معاویه مقایسه کردند، البته علت هایی دیگری همچون دنیاپرستی نیز در این مسأله دخیل بوده است.    

آیت الله طه محمدی گفت: وحی به دو قسم تشریعی و انبائی تقسیم می شود، وحی تشریعی آن است که شریعت به نبی انتقال پیدا می کند ولی وحی انبائی معصوم(ع) را از اخبار جهان با خبر می کند.

وی در ادامه با اشاره به مسأله وحی نسبت به حضرت زهرا(س)، گفت: نزول ملائکه بر حضرت زهرا(س) و وحی بر ایشان از نوع وحی انبائی است که ایشان را از اخبار شیعیان و مسأله رجعت و این طور مسائل آگاه می کرد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان ابراز داشت: امیرمؤمنان علی(ع) در نهج البلاغه می فرماید ما صنعت خداوند متعال هستیم و آسمان ها و زمین را با اذن خداوند متعال ما ساخته ایم، پس پذیرفتن به عرش رفتن اهل بیت(ع) مسأله مشکلی نیست.

وی در پایان تصریح کرد: شیعه بر این عقیده است که درجه 14 معصوم از تمامی پیامبران الهی بالاتر است و شاهد این مسأله این است که 14 معصوم دارای مقاماتی همچون رفتن به معراج، نزول وحی به آنها و دیگر فضائلی هستند که پیامبران قبل از اسلام نداشته اند./۹۷۹/۲۰۲/ب2

ارسال نظرات