۱۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۵۰۲۱۰۳
شهردار تهران:

خدمت به مردم را همچون روزهای نخست شهرداری ادامه خواهم داد

قالیباف به نحوه برخورد برخی منتقدان از شهرداری تهران گلایه کرد و اظهار داشت: با وجود همه کاستیها و در روزهای پایانی خدمت، همچون روزهای نخست به فعالیتم ادامه خواهم داد.
قالیباف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران امروز در مراسم افتتاحیه غیرهم سطح سه راه تقی آباد و بهره‌برداری از 110 پروژه اجتماعی و فرهنگی، ورزشی، عمرانی که در مجموعه ورزشی مدرس برگزار شد، گفت: شهرری نماد فرهنگ، معنویت و قبله تهران است، مردم آن ولایی و لایق خدمت صادقانه است.

وی افزود: شهرداری جایی نیست که بتوان در آن اغراض سیاسی و جناحی را دنبال کرد، از وقتی هم که شوراهای شهر تشکیل شدند برای شهرداری‌ها مشکلات بیشتری ایجاد شده است.

قالیباف اظهار داشت: درآمد ناپایدار شهرداری‌ها هم مشکل بزرگی است با وجود اینکه دولت باید این مشکل را حل کند آن را از دیگران مطالبه کرده و مشکلی بر مشکلات می‌افزاید، در سال 85 قانون ارزش افزوده به تصویب رسیده اما متاسفانه بخشی از عوارض مالیات را از شهرداری گرفته و به دولت دادند.

شهرداری تهران اظهار داشت: امروز فقط 10 تا 12 درصد درآمد دولت صرف توسعه می‌شود 85 درصد بودجه برای هزینه جاری است، در حالیکه در شهرداری 30 درصد بودجه صرف هزینه جاری و 70 درصد آن برای زیرساخت‌های شهری هزینه می‌شود.

وی افزود: قرار بود 90 درصد پول خرید اتوبوس‌ها را به شهرداری بدهند تا امروز حتی یک ریال به شهرداری داده نشده است، امسال از 3 هزار میلیاردی که قانونا برای شهرداری است 50 درصد کاهش یافته است ما به دیوان محاسبات شکایت کردیم.

قالیباف بیان داشت: از 4 میلیارد و 400 میلیون هزینه‌ای که برای مترو صرف شده است 2 میلیارد و 200 میلیون آن سهم دولت بوده است اعلام کنند چقدر آن را پرداخت کردند.

وی با بیان اینکه در انتقاد باید انصاف داشت، گفت: جک استراو وقتی به شهر تهران سفر کرد در بازگشت هنگام مصاحبه با BBC می‌گوید من نشانی از تحریم در تهران ندیدم، تهران بسیار متحول شده است، حداقل برخی به اندازه جک استراو که از دوستان شماست انصاف داشته باشید.

شهردار تهران با بیان اینکه بدون کمک دولت مترو از 70 کیلومتر به 300 کیلومتر رسید و انواع بزرگراه‌ها در طول 35 کیلومتر در تهران گسترش یافت به اضافه خدمات دیگر که مردم شاهد آن بودند، گفت: در آینده مردم درباره ما قضاوت خواهند کرد، ما به عنوان خدمتگزار مردم 2 یا 3 ماه آخر کارمان را هم همچون روزهای اول پرتلاش خواهیم بود.

در پایان این مراسم از چند تن از خانواده شهدا تقدیر و تجلیل به عمل آمد که در این بین همسر یکی از شهدای مدافع با اهدای چفیه همسر شهید خود به محمدباقر قالیباف خطاب به او گفت: اگر برخی بی‌انصافانه نسبت به شما با بغض و کینه رفتار می‌کنند بدانید که کار شما درست است و به راه خود ادامه دهید./۸۰۷/ ۲۰۲/ص

 

ارسال نظرات