۰۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: ۵۰۱۷۶۰
مدیر حوزه‌ علمیه قزوین:

رمضان فرصتی برای مبارزه با خواسته‌های نفسانی است

حجت الاسلام عباسی رمضان را فرصتی برای مبارزه با نفس و هواهای نفسانی دانست و گفت: انسان با روزه‌داری می‌تواند حال نیازمندان و گرسنگان را درک کرده و خود را در برابر حقوق فردی و اجتماعی دیگران کنترل کند.
حجت الاسلام علی عباسی

حجت الاسلام علی عباسی، مدیر حوزه‌ علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فضیلت ماه مبارک رمضان، گفت: ماه رمضان ماه آمرزش و مغفرت الهی است به تناسب همین معنا بخش عمده‌ای از خواسته‌های ما در دعاها طلب آمرزش از درگاه خداوند متعال است.

وی در ادامه با اشاره به مضامین دعای هر روز ماه رمضان، افزود: در دعای هر روز ماه مبارک رمضان از جمله خواسته‌های ما از خداوند متعال بی‌نیازی فقیران، سیری گرسنگان، پوشش بی‌جامه‌گان، ادای قرض بدهکاران، گشایش برای گرفتاران، بازگشت غریبان، آزادی اسیران، اصلاح امور و شفای بیماران مطرح است.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه با بیان اینکه ماه رمضان ماه نزول قرآن است اظهار کرد: بندگان الهی با توجه به فضیلت این ماه و وظیفه عبادی خود باید در تلاوت کلام خداوند متعال توجه بیشتری داشته باشند و باید بدانند که قرائت قرآن در این ماه جایگاه بسیار بالایی دارد از این رو مومنان باید با قرآن بیشتر مانوس باشند و از فیض تلاوت و تدبر بهره‌مند شوند.

وی در ادامه رمضان را فرصتی برای مبارزه با نفس و هواهای نفسانی دانست و ابراز کرد: انسان با روزه‌داری و تحمل گرسنگی و تشنگی می‌تواند حال نیازمندان و گرسنگان را درک کند و از زیاده خواهی و شکم پرستی خود را حفظ کند و خود را در برابر حقوق فردی و اجتماعی دیگران کنترل کند.

حجت الاسلام عباسی در ادامه توجه به ادعیه مخصوص این ماه را بااهمیت و ضروری دانست و تصریح کرد: از جمله دعاهای متداول که در همه جا در ایام ماه مبارک رمضان و پس از نمازها چه به صورت فردی یا گروهی خوانده می‌شود دعاهایی است که برای هر روز این ماه نقل شده است تشریح مفاهیم هر کدام از این دعاها در یک برنامه روزانه می‌تواند سودمند باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین در ادامه اظهار کرد: ماه رمضان که با نام شهرالله معروف شده است ماهی است که خداوند درهای بهشت و رحمت خود را به روی بندگان باز می‌کند ودرهای جهنم را می‌بندد.

وی در پایان گفت: ماه رمضان زمینه‌ای است برای انسان تا بتواند هر چه بیشتر خود را از فضیلت‎های این ماه بهره‌مند سازد و زمینه رشد و تکامل معنوی خود را فراهم کند امیدواریم که توفیق بهره‌گیری از فضائل این ماه را داشته باشیم./873/۳۰۲/ب۲

ارسال نظرات