۰۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۵
کد خبر: ۴۹۹۵۷۶
آیت الله غروی:

رییس جمهور منتخب تعلق به جریان و جناح خاصی ندارد

عضو شورای عالی حوزه با تأکید بر این که فرد منتخب رییس جمهور همه مردم است، گفت: حضور مردم در انتخابات و مشخص شدن رییس جمهور منتخب را باید پیروزی کشور و مردم تلقی کنیم.
آیت الله غروی آیت الله غروی

آیت الله سید محمد غروی عضو شورای عالی حوزه های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که هرکس در انتخابات رأی بیاورد پیروز واقعی مردم هستند، گفت: شرکت پرشور و میلیونی مردم ایران در انتخابات 29 اردیبهشت برگه زرینی در تاریخ انقلاب است.

وی افزود: پس از 40 سال از گذشت انقلاب و تأسیس جمهوری اسلامی این حرکت سیاسی و الهی را باید به مردم با وفای ایران تبریک گفت، چون همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند پیروز حقیقی این رقابت ملت ایران هستند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضور گسترده مردم در انتخابات به دشمنان اثبات کرد که هرگاه نیاز باشد در صحنه حاضر می شوند، اظهار داشت: مردم با حضور میلیونی خود در انتخابات با نظام جمهوری اسلامی و امام و رهبری بیعت مجدد کردند از این رو این حرکت بسیار ارزشمندی بود که همه دشمنان را به اعجاب وا داشت.

وی ادامه داد: نه تنها انتخابات برگ زرینی برای انقلاب بود بلکه نشان دهنده کارآمدی نظام جمهوری اسلامی است، با همه مشکلاتی که مردم داشتند و احساس می کردند؛ اما توجه دارند که جمهوری اسلامی نظام کارآمدی است، مردم نشان دادند که نسبت به نظام وفادار و مسؤولان خدمتگزار خود وفادار هستند.

آیت الله غروی با بیان این که رأی های گسترده مردم نشان دهنده وجود انتظاراتی از رییس جمهور منتخب است، ابراز داشت: امیدواریم ایشان پاسخگو باشند و به حل مشکلات مردم بیش از پیش بپردازند، رییس جمهور منتخب باید چالش های گوناگون  اقتصادی و فرهنگی را با کمک مردم برطرف کند.

وی عنوان کرد: رییس جمهور منتخب با تکیه بر فکر و اندیشه جوانان و متخصصان باید به توان داخلی کشور ایمان داشته باشد و از ظرفیت های موجود بهره ببرد تا شاهد حل مشکلات کشور در عرصه های گوناگون داخلی و بین المللی باشیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه با تأکید بر این که فرد منتخب رییس جمهور همه مردم است، خاطرنشان کرد: وقتی که کاندیداها برای رقابت حضور پیدا می کنند طبیعی است که یک نفر منتخب می شود و برخی رأی لازم را نمی آورند.

وی اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات و مشخص شدن رییس جمهور منتخب را باید پیروزی کشور و مردم تلقی کنیم که تعلق به جریان و جناح خاصی ندارد، باید تلاش کنیم مسائلی که جزو حواشی انتخابات بود و بین کاندیداها به وجود آمده و به طرفداران آن ها منتقل شده با  تدبیر طرفین رفع شود تا شاهد اتحاد و وحدت بیشتری بین مردم باشیم.

آیت الله غروی با بیان اینکه تمام ظرفیت هایی که در نظام داریم باید برای مصالح مردم به کار گرفته شود، گفت: رییس جمهور منتخب، رییس جمهور همه مردم است، نه این که متعلق به جناح یا مجموعه ای باشد که به او رأی داده اند.

وی افزود: وقتی فرد منتخب رییس جمهور کشور است همه موظف هستند برای موفقیت ریاست جمهوری تلاش کنند، رییس جمهور باید تمام تلاش خود را به کار بگیرد و با مدیریت صحیح ضمن استفاده از تجارب دیگران، باید برنامه ریزی و اولویت بندی انجام دهد و سپس اجرا کند تا مشکلات برطرف شود، انتظار داریم که همه جریان ها و جناح ها سعه صدر داشته باشند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: حواشی ناخرسندی که احیانا به وجود آمده باید برطرف شود، همه به ویژه مسؤولان باید برای موفقیت نظام تلاش کنند به گونه ای که نظام در سراسر جهان پرتلاطم موفقیت های خود را بهتر آشکار کند و نمونه ای برای کشورهای اسلامی باشد./1323/ ۳۰۲/ص

ارسال نظرات