۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۰
کد خبر: ۴۹۹۴۳۹

مشارکت 70 درصدی مردم آذربایجان‌شرقی در انتخابات

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که میزان مشارکت مردم استان در مقایسه با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است، گفت: در این دوره شاهد مشارکت 70 درصدی مردم بودیم.
سعید شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سعید شبستری خیابانی، رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی صبح امروز در جمع خبرنگاران به ارائه گزارشی از میزان مشارکت مردم استان در انتخابات روز گذشته و روند شمارش آرا پرداخت و اظهار داشت: حضور حماسی مردم استان پای صندوق های رای بسیار ارزشمند و قابل توجه بوده است.

وی با بیان این‌که میزان مشارکت مردم استان آذربایجان‌شرقی در این دوره از انتخابات حدود 70 درصد بوده است، خاطرنشان کرد: این میزان مشارکت در مقایسه با یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از رشد قابل توجهی برخوردار بوده است که این حضور پرشور امنیت نظام اسلامی را تضمین خواهد کرد.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که بیش از 2 میلیون نفر از مجموع 2میلیون و 955 هزار و 332 واجد شرایط رای استان در انتخابات شرکت کردند، گفت: انتخابات تجلی مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران است که ملت به خوبی توانستند از حق خود برای تعیین سرنوشت کشور استفاده کنند.

شبستری با تأکید بر این‌که حضور کم‌نظیر مردم استان پای صندوق‌های اخذ رای، برگ زرین دیگری به تاریخ پرافتخار ایران اسلامی افزود، گفت:حضور پررنگ مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در پای صندوق های اخذ رای بار دیگر، توطئه های دشمنان  بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را خنثی می کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، میزان مشارکت مردم تبریز در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی کلانشهر تبریز را در حدود 60 درصد اعلام کرد و اظهار داشت: مجموع آرای ماخوذه در شهرستان تبریز را بیش از 793 هزار و 755 رای بوده است.

رییس ستاد انتخابات استان آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که حجت الاسلام حسن روحانی 65 درصد آرای مردم تبریز را به خود اختصاص داده است، خاطرنشان کرد: مجموع افراد واجد شرایط شرکت در انتخابات 29 اردیبهشت در شهرستان تبریز یک میلیون و 327 هزار و 700 نفر بود.

شبستری با بیان این‌که در حال تطبیق صورت جلسه ها با گزارش های هیات نظارت هستیم تا با هماهنگی کامل با همدیگر نتایج را اعلام کنیم، گفت: شمارش آرای انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز بعد از شمارش آرای ریاست جمهوری آغاز شده، اما به دلیل تعدد نامزدها، روند شمارش به کندی پیش می رود./935/۲۰۲/ب2

 

ارسال نظرات