۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۴۹۹۴۰۳
حماسه۹۶/

رقابت حضور با شناسنامه های عکس دار/ فرزندان ایران

همه ما در سرنوشت کشورمان سهیم هستیم، از اینکه دختران و پسران هم سن و سالم را می بینم که مثل خودم شور رای دادن دارند، بسیار خوشحال می شوم؛ مسائل سیاسی همیشه برایم جذابیت داشت،
شور انتخاباتی در قم

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از شبستان، در شعب اخذ رای نه تنها زنان و مردانی که روزی در صفوف تظاهرات انقلابی شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» سر دادند، حضور دارند بلکه رای اولی‌ها نیز با شور و اشتیاق در پای صندوق‌های رای حاضر شده‌اند و برای نخستین بار می‌خواهند در سرنوشت خود سهیم شوند.

انتخابات صحنه ای است که فرصت سنجش اراده و انتخاب را به فرد می دهد، انتخابی که به دلیل دخیل بودن در سرنوشت جامعه، ارتقاء عزت و اعتماد به نفس فرد را فراهم می کند این احساس خوشایند همیشه در افرادی که برای اولین بار در انتخابات شرکت می کنند و« رای اولی » هستند، چند برابر است.

رای اولی ها که برای نخستین بار مهر حضور خود در انتخابات کشور را بر شناسنامه هایشان حک می کنند، دیدنی هستند، شور و اشتیاق رای دادن در چشمان آن ها موج می زند.

نوجوانانی که به واسطه حضورشان در انتخابات و مشارکت در سرنوشت سیاسی کشور وارد مرحله جدیدی از زندگی شان می شوند؛ بی شک حضور این تعداد از رای اولی ها در انتخابات این دوره می تواند در افزایش نشاط و شور فضای انتخابت موثر باشند.

علیرضا شمسی 18 سال تمام دارد و یک رای اولی است او به مسجد الاقصی در محله اشان آمده تا رای خود را در صندوق بیندازد، اشتیاق بزرگ شدن را در برق چشمانشان به رخ می کشاند.

او می گوید: از اینکه با همسالانم امسال توانستم رای بدهم احساس خوبی دارم و بیشتر خرسندم که با رسیدن به سن قانونی می توانم در تحولات کشورم سهیم باشم.

علیرضا در خصوص اینکه چگونه توانسته کاندیدای مورد علاقه اش را انتخاب کند گفت: با گوش دادن به سخنرانی ها و صحبت های هر کدام از کاندیداها و مقایسه آنها با هم و مشورت با اعضای خانواده، کاندیدای مورد علاقه ام را انتخاب کردم و از این انتخاب رضایت دارم.

مائده دیگر رای اولی است که در ازدحام جمعیت با مادرش به مسجد محل زندگی اش آمده، می گوید دوست دارم در آینده خودم با رای دادنم اثرگذار باشم.

اوگفت: همه ما در سرنوشت کشورمان سهیم هستیم، از اینکه دختران و پسران هم سن و سالم را می بینم که مثل خودم شور رای دادن دارند، بسیار خوشحال می شوم؛  مسائل سیاسی همیشه برایم جذابیت داشت، خیلی دوست داشتم یک روزی برسد تا من هم حق رای دادن داشته باشم.

به مسجد دیگری از شهر می روم آنجا هم صفوف به هم فشرده نشانگر علاقه مردم در آینده کشورشان است که وطن دوستی را برایم تداعی می کند.

جوانی از اعضای کانونهای فرهنگی هنری مسجد را می بینم با خوشحالی سلام و احوالپرسی می کند و می گوید برای اولین بار برای رای دادن حاضر شده او امسال 18ساله شده. نظرش را راجع به این حرکت و مشارکت در تحولات سیاسی کشور جویا می شوم.

او گفت:  رای اولی ها با اشتیاق و علاقه برای شرکت در سرنوشت خود روز29 اردیبهشت پای صندوق های رای آمده اند تا آنهایی که به نیامدن ما در انتخابات امید بسته اند را ناامید کنیم.

این جوان عضو کانون مسجد با دیدن حضور پرشور مردم ومخصوصا رای اولی ها در شعب اخذ رای افزود:  این که مردم نسبت به سرنوشت کشورشان بی تفاوت نیستند مایه افتخار است.

پیمان هم از جمله رأی اولی‌هایی است که این دوره فرصت پیدا کرده تا نقشی در آینده جامعه‌اش داشته باشد، او می گوید: تلاش کردم تا طی ماه‌های اخیر تحقیق مناسبی در خصوص دو تا سه کاندیدای شاخص ریاست جمهوری این دوره از انتخابات داشته باشم و سابقه و عملکرد آنها در گذشته و همچنین برنامه‌هایشان برای آینده را بررسی کرده‌ام.

با شرایطی که من دیده‌ام و صحبت‌های کاندیداهای ریاست جمهوری، می‌توانم بگویم که تفاوت‌هایی جدی میان برنامه‌های آنها وجود دارد و موجب می شود بتوان با نگاهی دقیق‌تر نسبت به انتخاب فرد اصلح نگریست.

آن کسی را که به خواسته هایم نزدیک تراست انتخاب می کنم

یاسمن که خودش یک رای اولی است گفت: به همه رای‌اولی‌ها توصیه می‌کنم که حضور و مشارکت جدی در انتخابات داشته باشند تا بتوانند در سرنوشت کشورشان سهیم باشند.

آن کسی را که به خواسته هایم نزدیک تراست انتخاب می کنم و این انتخابم از مناظره های کاندیداها و مطالعه سوابقشان بوده است.

ما رای اولی ها، در انتخابات امروز شرکت کردیم چرا که برای نخستین بار است که این فرصت را به دست آورده بودیم که بتوانیم در انتخاب رئیس جمهور کشورم مشارکت داشته باشیم.

سینا حسینی دیگر رای اولی خوشحالی است که با دوستانش به مدرسه حاج کاظمی در محل زندگی اش آمده و می خواهد برای اولین بار در انتخابات شرکت کند او می گوید: من هم مثل بقیه مردمِ کشور، ایران را دوست دارم و حاضرم برای سربلندی اش جانم را بدهم.

این جوان گفت: من مطمئنم که تمامی رای اولی ها خوشحال هستند و با احساس غرور در انتخابات شرکت می کنند؛ برای من شرکت در انتخابات مثل امتحان دادن است زیرا بلوغ فکری و سیاسی خود را به جهان عرضه می کنیم.

علیرضاها به خود ببالند

آری امروز همه آمده اند تا بگویند ایران دوستت داریم؛ با اینکه 18 سال بیشتر سن ندارند اما به درستی درک کرده بود که شرکت در انتخابات چه اهمیتی دارد؛ علیرضاها، مائده ها، یاسمن ها و همه رای اولی ها باید به خود ببالند که بخشی از ملتی هستند که صیانت و حفاظت از نظام و ارزش ها را پاس داشته و به رغم تمامی سیاه‌نمایی‌ها و جریان‌سازی دشمنان برای مایوس کردن دشمنان برای عدم شرکت در انتخابات، مشارکتی حداکثری در انتخابات داشتند.

23 هزار و 6 نفر رای اولی در استان مرکزی در این دوره مشارکت  می کنند

یکهزار و 70 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری و یکهزار و 420 شعبه برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان مرکزی دایر شده که 707 شعبه ثابت و 363شعبه سیار است؛  25هزار نفر عوامل اجرایی و دست اندرکاران انتخاباتی در استان مرکزی کار برگزاری انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا را برعهده دارند.

انتخابات شوراهای اسلامی در 33 منطقه شهری استان مرکزی و در سطح 863 منطقه روستایی برگزار می شود؛ در این دوره از انتخابات پنج هزار و 828 نامزد برای تصاحب 177 کرسی شورای اسلامی در شهرها و 2 هزار و 669 کرسی شورایی روستایی در استان مرکزی با هم رقابت دارند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات