۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۴۹۹۲۳۰
حماسه ۹۶/

صدای اتحاد و حماسه حضور مردم سکوت آدینه را به غوغایی ماندگار تبدیل کرد

صدای وحدت، اتحاد و همبستگی مردم خراسان شمالی و حماسه حضور گسترده آنها در انتخابات ۲۹ اردیبهشت، سکوت آدینه را به غوغایی ماندگار تبدیل کرد.
انتخابات

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، صدای پا می‌آید، صدای گام‌هایی محکم و مصمم، انگار مردم برای رسیدن به حقی بزرگ و مسلم می‌خواهند از یکدیگر پیشی بگیرند، آن‌ها با گام‌هایی مصمم و با عجله به سمت ستادهای انتخاباتی می‌روند می‌خواهند هر چه سریع‌تر دعوت رهبر معظم انقلاب را لبیک گفته و رأی خود را به صندوق‌های رأی بیندازند.

یک کوچه آن‌طرف‌تر همسایه‌ها با هم قرار گذاشته‌اند که به پای صندوق‌های رأی بروند، منتظر هستند همه آماده شده و با هم همراه شود، گرمای هوا هم سبب کوتاهی آن‌ها نمی‌شود.

امروز صدای گام‌های محکم و استوار رأی‌دهندگان آرامش و سکوت آدینه را به صدای وحدت و همبستگی مردم ایران تبدیل کرده است، این صدا و این حضور در پای صندوق‌های رأی سال‌های گذشته را برای بزرگ‌ترها تداعی می‌کند که مردم در نخستین انتخابات بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با رأی 98 درصدی خود حماسه‌ای ماندگار خلق کردند.

این مردم از اول انقلاب تاکنون بارها با حضور در پای صندوق‌های رأی و راهپیمایی‌ها، حماسه‌ها خلق کرده و چشم جهانیان را به خود خیره کرده‌اند.

امروز هم همه در تکاپوی انتخابات هستند، بعضی‌ها که در ساعات اولیه انتخابات با حضور در پای صندوق‌های رأی به تکلیف شرعی و ملی خود عمل کرده رأی خود را به صندوق‌های رأی انداخته‌اند و بعضی هم‌اکنون گرمای ظهر را هم مانعی برای حضور خود ندانسته و به سمت ستادهای انتخاباتی راهی شده‌اند تا شاید شعبه‌های اخذ رأی در ساعات میانی روز اندکی خلوت باشد.

امروز در خراسان شمالی همه آمده‌اند؛ مرد و زن، پیر و جوان، خانه‌دار، دانشجو، رأی اولی‌ها و اقوام ترک، کرد، تات، ترکمن و فارس دوش‌به‌دوش هم در پای صندوق‌های رأی حضور دارند تا به جهانیان ثابت کنند در نظام اسلامی رنگ، قومیت و گویش هیچ معنایی ندارد و همه در تعیین سرنوشت کشور خویش برابر و برادرند.

همه با شناسنامه‌ای در دست با شور و نشاط در این جشن ملی شرکت می‌کنند تا سرنوشت کشور را با انتخابی آگاهانه برای چهار سال دیگر تعیین کنند، حماسه‌ای دیگر خلق کرده و ایران اسلامی را با رأی و حضور خود برای سال‌ها بیمه کنند.

مسؤولان و متولیان امر انتخابات هم با اینکه از ماه‌ها قبل به‌طور خستگی‌ناپذیر در تدارک برنامه‌های انتخابات بودند، امروز از قبل از شروع انتخابات شاد و سرحال همه همت خود را به کار گرفته‌اند تا در کمال امانت‌داری شاهد برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه باشیم.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در خراسان شمالی همزمان با سراسر کشور از ساعت هشت صبح امروز شروع شده و تا ساعت 18 ادامه دارد و پس از آن، قابل تمدید است، انتخابات در خراسان شمالی در 769 حوزه انتخابیه شهری و روستایی برگزار می‌شود که از این تعداد 747 حوزه روستایی و 22 حوزه شهری است.

تعداد شعب اخذ رأی در خراسان شمالی هم هزار و 92 شعبه است که 386 شعبه شهری و 706 شعبه روستایی است که از این تعداد، 890 شعبه اخذ رأی ثابت و 202 صندوق سیار است.

بنا به اعلام ستاد انتخابات خراسان شمالی تعداد واجدان شرایط رأی دادن در این استان بیش از 647 هزار نفر است که بیش از 19 هزار نفر از آنها، رأی اولی هستند، رأی‌دهندگان استان به جز رأی دادن به نامزد مورد نظر خود در انتخابات ریاست جمهوری، دو هزار و 445 عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا را برمی‌گزینند./9314/۲۰۱/ب2

ارسال نظرات