۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۳
کد خبر: ۴۹۸۸۸۴
حجت الاسلام پرورش مطرح کرد؛

معیارهای انتخاب شخص اصلح بنابر تعالیم قرآن کریم

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی گفت: پس از اهمیت حضور حداکثری در پای صندوق‌های رأی برای خنثی کردن توطئه دشمنان، انتخاب شخص اصلح دارای اهمیت است که معیارهای اصلح را در قرآن می‌توان به خوبی پیدا کرد.
حجت الاسلام پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن پرورش، رییس عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، بعداز ظهر امروز در جمع کارکنان گروه پدافند هوایی شهید مجید عسکری هاشم آباد، با بیان اینکه مسأله انتخابات به ویژه انتخابات پیش رو موضوعی بسیار مهم و حساس از منظر رهبر معظم انقلاب است، گفت: ایشان بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رأی تأکید بسیاری دارند.

حجت الاسلام پرورش با اشاره به تأثیر حضور مردم در انتخابات در عرصه بین المللی، افزود: از زمان پیروزی انقلاب تاکنون حضور پرشکوه مردم در صحنه، خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بوده است و به حول و قوه الهی مردم ما در انتخابات پیش رو نیز پاسخ رجزخوانی های دشمنان را در پای صندوق های رأی خواهند داد.

حضور پای صندوق‌هیا رأی یک تکلیف الهی است

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی مرکزی، لبیک به دعوت و ندای رهبر معظم انقلاب را یک تکلیف الهی برای تک تک مردم جامعه دانست و تصریح کرد: پس از حضور در پای صندوق های رأی، موضوعی که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است این است که در انتخاب اصلح چگونه عمل خواهیم کرد و برای انتخاب خود از چه معیار و یا معیارهایی استفاده خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه بهترین و اساسی ترین معیارها برای یک انتخاب درست و آگاهانه در قرآن کریم آمده است خاطرنشان کرد: با مراجعه به قرآن کریم و درک این معیارها و سپس با انطباق آنها با نامزدهای ریاست جمهوری می توانیم به یک انتخاب اصلح و مورد رضای خداوند متعال دست یابیم.

حجت الاسلام پرورش در ادامه با بیان اینکه قرآن کریم ایمان و تقوا را به عنوان یک معیار اساسی مطرح می‌کند اظهار کرد: با استفاده از همین معیار قرآنی می‌توانیم به سایر ویژگی ها و معیارهای انتخاب خود دست یابیم، قطعا انسانی که با تقواست دروغ نمی‌گوید و بر تعهداتش پایبند است و قطعا کسی که در صداقت و وفای به عهد مشکل دارد، ایمان و تقوا هم ندارد.

کسی که از طریق قبلیه‌گرایی عمل کند عدالت ندارد

وی عدالت را به عنوان یکی دیگر از معیارهای قرآنی در انتخاب فرد اصلح مطرح کرد  و گفت: این ویژگی بسیار مهم را در رفتار افراد می توان درک کرد به طور مثال کسی که در انتخاب های افراد رابطه را بر ضابطه ترجیح داده و از طریق قبیله گرایی عمل کند قطعا عدالت ندارد.

رییس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی، با بیان اینکه امانت و امانت داری به عنوان یکی دیگر از ملاک‌های قرآنی در انتخاب فرد اصلح محسوب می‌شود، تصریح کرد: بزرگترین امانتی که به دست مسؤولان نظام به ویژه رییس جمهور منتخب سپرده می شود، انقلاب اسلامی است که حاصل از خودگذشتگی و ایثار هزاران شهدای گلگون کفن ایران اسلامی است.

حجت الاسلام پرورش با اشاره به اهمیت دقت در انتخاب شخص اصلح، اظهار کرد: بنابراین باید با نگاهی عمیق به این معیار بسیار مهم نسبت به انتخاب اصلح اقدام کرده و ببینیم نامزد منتخب ما با این امانت بسیار گرانقدر چه خواهد کرد، صبر و استقامت نیز به عنوان یک معیار قرآنی برای گزینش شخص اصلح است، بر این اساس فرد اصلح کسی است که با صبر و آرامش با مسائل روبرو شده و در مقابل فشارهای دشمنان با شجاعت ایستادگی کند./202/1304/ب1

ارسال نظرات