۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۶
کد خبر: ۴۹۸۸۰۸
نماینده مردم بستان آباد در مجلس:

مردم با انتخاب اصلح از ورود افراد ناكارآمد به شورا جلوگيري كنند

وحدتی گفت: مردم با حضور پرشور پاي صندوق هاي رأي و انتخاب صحيح، از ورود افراد ناكارآمد كه چشم طمع به جايگاه شوراها براي اهداف شخصي دارند جلوگيري كنند.
انتخابات ریاست جمهوری

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومي هيات عالي نظارت بر انتخابات شوراهاي اسلامي آذربایجان شرقي، محمد وحدتي، نماینده مردم شهرستان‌ بستان آباد در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: اصل ايجاد شوراها يكي از مترقي ترين اصول قانون اساسي كشورمان است كه مورد تاكيد مكرر بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) و مقام معظم رهبري بوده است.

وحدتي با تاكيد بر اين‌كه شوراها فرصت بسيار مغتنمي براي استفاده از ظرفيت مردم در جهت توسعه همه جانبه  شهر ها و روستا ها است تصريح كرد:اگر استفاده صحيح و قانوني از ظرفيت شوراها انجام گيرد مطمئنا در جهت توسعه و مشاركت مردم در آباداني شهر و روستا موثر خواهد بود اما اگر در مسير صحيح خود نباشد شاهد ايجاد مشكلات و عقب ماندگي امور مردم در شهر ها و روستاها خواهيم بود.

وی انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا را با اهمیت دانست وتصریح کرد: «شوراهای اسلامی شهر بسیاری از اختیارات برای صرف هزینه ها و بودجه شهرداری ها را در اختیار دارند که اگر درست انتخاب نشوند ممکن است با در نظر گرفتن منافع شخصی به شهر ضربه های جبران ناپذیری وارد کنند.

وحدتي گفت: «مردم باید با شناخت کامل و به دور از تعصب در انتخابات شرکت نمایند زیرا اگر انتخابی درست نداشته باشیم، کاستی های بعدی را نباید به گردن ديگران انداخت.

عضو كميسيون اجتماعي مجلس شوراي اسلامي گفت: متاسفانه نظارت لازم بر عملكرد شوراها در دوره اخير ضعيف بود وبرخي اعضا مشكلاتي را براي مردم ايجاد كردند و رابطه جايگزين ضابطه شد كه سبب دلسردي مردم از اين نهاد شد.

وي ادامه داد: وجود خلأ قانوني در نظارت بر عملكرد شوراها بايستي از سوي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي اصلاح گردد تا با رفع اين مشكل بسياري از نابساماني ها در اين حوزه اصلاح و امور مردم به جد پي گير و به نتيجه برسد.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس با بيان اين‌كه مردم بدون توجه به مسايل قومي و طايفه اي و تعصبات  بر مبناي لياقت و شايستگي افراد و بويژه بر مبناي تعهد افراد دست به انتخاب بزنند افزود:كانديداها بطور شفاف برنامه هاي خود را به مردم ارائه كنند و مردم با توجه به سابقه ،توانايي و خوش نامي افراد و شناخت از برنامه ها، كانديداي مورد نظر خود را براي هر چه بهتر شدن اداره امور شهر و روستا تعيين كنند.

وحدتي با اظهار تاسف از اينكه ارتباط لازم بين شوراها بعنوان پارلمان هاي محلي و نمايندگان مردم در مجلس شوراي اسلامي برقرار نيست اظهار داشت: بايستي اين ارتباط به نحو احسن صورت گيرد تا مشكلات و خواسته هاي مردم از طريق شوراها به نمايندگان مجلس ارجاع و نمايندگان نيز در مجلس به دنبال تصويب يا اصلاح قوانين لازم و پي گيري امور از سوي دولت باشند.

نماینده مردم بستان آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مثل همیشه حضور مردم در انتخابات ۹۶ باشکوه خواهد بود گفت: انتخابات شوراهای شهر و روستا در آبادانی و پیشرفت تاثیر زیادی دارد./۹۳۵/۱۰۲/ب2

ارسال نظرات