۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۷۴۱
آیت الله خاتمی:

قدرت نظام تنها به موشک و چانه زنی های سیاسی نیست/ حضور مردم در انتخابات تقویت کننده نظام است

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری گفت: به فضل خداوند در این کشور مردم حرف اول را می زنند و نگاه ملت ها به انتخابات ملی، سیاسی و دینی است و از منظر دین انتخابات هم حق و هم تکلیف است.
 آیت الله خاتمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سید احمد خاتمی، عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری، چهارشنبه شب در رواق امام خمینی حرم مطهر رضوی با بیان این که اگر مردم نتوانند نظرشان را ابراز کنند منجر به اردوکشی های خیابانی می شود، گفت: صندوق رای برای پرهیز از هرگونه فتنه گری  و اردوکشی خیابانی است.

وی ادامه داد: متاسفانه فتنه گران سال 88 نفهمیده و یا نخواستند این حقیقت را درک کنند که صندوق رای برای پرهیز از هرگونه اردوکشی های خیابانی است که آسیب های فراوانی را به کشور وارد می کند و 9 ماه اردوکشی های خیابانی و فتنه گری را در کشور به راه انداختند که صدمات فروانی به دنبال داشت.

عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که در 38 سال گذشته از انقلاب اسلامی همواره جریان سیاسی حاکم بوده و قدرت دست به دست شده است، بیان کرد: در این مدت مردم در چارچوب دین نظر خود را بیان کرده و این نوع از ارائه نظرات در قالب مردم سالاری دینی بود.  

آیت الله خاتمی  گفت: به فضل خداوند در این کشور مردم حرف اول را می زنند و نگاه ها به انتخابات ملی، سیاسی و دینی است؛ از منظر دین انتخابات هم حق و هم تکلیف است و مردم باید 29 اردیبهشت پای صندوق های رای جهت مشارکت در سرنوشت خود شرکت کنند.

وی ادامه داد: انتخابات حق شماست و می توانید رییس جمهور و یا اعضای شورای شهر را انتخاب کنید که هر یک در اداره امور شهر و کشور نقش آفرینند و این رسالت دینی به نام حق بندگان باید پیاده شود.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تعیین رییس جمهور از عناصری است که بر همه مسلمانان و مکلفان ایران واجب شده است، بیان کرد: اگر همه مکلفان در انتخابات شرکت نکنند در اینصورت صدماتی به اسلام وارد می شود و همه ما در محکمه عدل الهی مسؤول و موظف هستیم.

آیت الله خاتمی با بیان این که اقتدار هر نظامی به مردم آن است و نظامی که مردم را داشته باشد شانس ماندگاری دارد، اظهار کرد: نظام اسلامی بدون حضور مردم مسلمان استمرار و دوامی ندارد.

وی با بیان این که قدرت نظام تنها به موشک و چانه زنی های سیاسی نیست، گفت: قدرت اصلی نظام مردم آن هستند؛ به برخی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای این چنین گفتم که به طرفین مذاکره بگویید مردم ما این چنین هستند و نفرت از آمریکا و غرب را دارند؛ به این ترتیب بالاترین قدرت ها قدرت مردمی است.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که رای «آری» 38 سال انقلاب را صیانت کرده و آن را با عزت و استقلال سرافراز نگاه داشته است، تصریح کرد: در کشوری زندگی می کنیم که در زمان شاه ما را حامی اسراییل دانسته و هواپیما های اسراییلی پس از سوخت گیری در پایگاه دزفول بر محرومان فلسطین نازل می شدند.  

آیت الله خاتمی با بیان این که امروز این کشور در جایگاهی قرار دارد که برای سوریه مذاکره کرده و وزیر خارجه آمریکا دست و پا می زند تا در مذاکرات شرکت کند، خاطر نشان کرد: آمریکا عامل خونریزی در سوریه بوده و ایران اسلامی که شما مردم شکل دادید،  از قدرت های بزرگ منطقه و کشور امروز است.

وی با بیان این که ایران تنها کشوری است که نیروی نظامی و رهبر محبوب القلوب دارد و این همه آوازه از حضور شما مردم است، تصریح کرد: برای تقویت نظام باید با شکوه در انتخابات حاضر شد و مدرک قرانی آن آیه 58 سوره نساء است که می گوید خداوند دستورتان می دهد که امانت ها را به اهلش برگردانید.

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان این که پیشگام بودن در قرائت نماز و انجام روزه همه مبین امانت داری در دین است، یادآور شد: مسؤولیت ها و امامت و رهبری امت امانت شمرده می شود.

آیت الله خاتمی با بیان این که روز 29 اردیبهشت علی رغم حضور حداکثری در صحنه باید نامزد اصلح ریاست جمهوری را انتخاب کنید، گفت: اگر رییس جمهور دغدغه دین را داشته باشد جامعه پیشرفت می کند./864/پ۲۰۲/ج۱

 

 

ارسال نظرات