۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۱
کد خبر: ۴۹۸۰۷۴
آیت‌الله علوی گرگانی:

برخی تنها ظاهری روحانی دارند و چهره آن ها خدایی نیست

حضرت آیت‌الله علوی گرگانی در دیدار شماری از مبلغان و روحانیان از برخی ظاهر نمایی روحانیان انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی تنها ظاهری روحانی دارند و چهره آن ها خدایی نیست.
آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سیدمحمدعلی علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار جمعی از روحانیان بدو خدمت نمایندگی سپاه پاسداران، گفت: خدای متعال بندگان خود را به طرف توجه الی الحق دعوت می کند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: هیچگاه نگذارید کار به جایی برسد که ملت دچار عذاب بشود؛ ما دعوت شده ایم که به طرف خدا برویم و مردم را به سمت پرورگار دعوت کنیم.

وی ادامه داد: مردم باید بدانند که به وظایف اسلامی خود عمل کنند و اگر این دعوت از سوی مبلغان و روحانیان نباشد، مردم هدایت نمی شوند؛ اما هر کسی که ملبس به لباس روحانیت شد نمی تواند مردم را دعوت کند و چه بسا روحانیانی که مردم را از خدا دور می کند.

حضرت آیت الله علوی گرگانی ابراز داشت: برخی تنها چهره روحانی  دارند و چهره آن ها خدایی نیست؛ کسی که خودش خدایی نباشد نمی تواند مردم را به سمت خدا دعوت کند؛ اهل لباس دو دسته اهل عمل و تقوا هستند و دسته دیگر فقط لباس به تن دارند.

وی افزود: انسان باید با کسانی نشست و برخواست کند که با دیدن او یاد خداوند بیفتد؛ هر کس باید به خودش نگاه کند و ببیند که آیا این ویژگی را دارد و می تواند مردم را به سمت پروردگار دعوت کند یا خیر؟

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تصریح کرد: ما باید گذشتگان و علمای سلف را ببینیم و از آن ها الگو بگیریم؛ در گذشته از لحظات وقت خود بهترین استفاده را می کردند؛ اما امروزه وقت برخی طلاب به درستی استفاده نمی‌شود.

وی بیان داشت: گاهی اوقات فردی با یک گنجشگ هدایت می شود؛ در روایت داریم که حیوانات هر روز صبح خود را با ذکر خدا شروع می کنند و اگر ما به اندازه این گنجشک ها قرب الهی داشتیم، صبح گرسنه از خانه بیرون می رفتیم و سیر به خانه بر می گشتیم.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان کرد: اگر ما در تمام کارهایمان به یاد خدا باشیم، دیگر مشکلی نخواهیم داشت؛ از همین امروز با خدای خود قرار داد ببندید که عمل هایتان را بیشتر مورد محاسبه قرار دهید؛ فقط نباید به دیگران سخن بگوییم، اگر شما مراقبت از خودتان داشته باشید، به دیگران ضرری نخواهد رسید.

وی در پایان تأکید کرد: برخی از افراد چهره نورانی دارند که در روایت آمده این ها کسانی هستند که نماز شب می خوانند و خدای متعال نور خود را به آن ها می دهد؛ چهره ما باید نورانی باشد تا زمانی که مردم چهره شما را نظاره کردند، به یاد خدای متعال بیفتند./۸۴۰/ ۲۰۲/ص

ارسال نظرات