۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۹۸۰۰۱
با حضور آیت الله موسوی اصفهانی؛

نشست طلاب و فضلای همدانی مقیم قم برگزار شد

نشست طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با حضور آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در خبرگان رهبری برگزار شد.
 مجمع نمایندگان طلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست طلاب و فضلای همدانی مقیم قم با حضور آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در خبرگان در مسجد مصطفی خمینی برگزار شد.

در ابتدای این برنامه، حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نایب رییس جمع نمایندگان طلاب گفت: مردم متدین همدان لحظه ای از اطاعت از رهبری کوتاهی نمی کنند بلکه منویات ایشان را سرلوحه کار خود قرار می دهند، رهبر معظم انقلاب شاخصه های فرد اصلح را بیان کردند که مردم باید به آن ها توجه داشته باشند.

استاد حوزه با تسلیت درگذشت مرحوم آیت الله صابری همدانی اظهار داشت: ایشان شاگرد برجسته مکتب اسلام ناب محمدی و دست پرورده حضرت امام بودند، آیت الله صابری در میان امت اسلام حضور پیدا کرد و 10 سال امامت جمعه ترکیه را بر عهده داشت و خطبه های آتشین ایشان بسیار اثرگذار بود.

وی ادامه داد: احداث مساجد گوناگون در آلمان، آذربایجان، ترکیه و برخی از کشورهای دیگر از دیگر فعالیت های آیت الله صابری همدانی بود؛ ایشان قلم خوبی داشتند و تقریرات این شخصیت بزگوار از دروس خارج حضرت امام و مرحوم آیت الله گلپایگانی بسیار قابل استفاده است.

وی با بیان این که از متولیان فرهنگی به ویژه در همدان گله مند هستیم، عنوان کرد: نمی توانیم تحمل کنیم سندی ذلت آور که فرهنگ اسلام را زیر سؤال ببرد امضا شود و متولیان فرهنگی ما سکوت کرده و اعتراضی نکنند؛ نمایندگان استان و کسانی که تریبون جمعه را در اختیار دارند نباید سکوت کنند.

نایب رییس مجمع نمایندگان خاطرنشان کرد: این سند مرجعیت شیعه را بر آشفته کرده است، امضا کننده و کسانی که برای این کار رایزنی کردند افراد خائنی هستند، جمهوری اسلامی ایران رهبری مقتدر و آگاه دارد که عمود خیمه انقلاب هستند.

وی اضافه کرد: متأسفانه عده ای سراسیمه، خاموش و در حرکتی مذبوحانه قانون را دور زدند و ارزش های اسلامی را نادیده گرفتند و این سند را پذیرفتند که مخالف نظر رهبر معظم انقلاب است، بر اساس سند همجنس بازی باید در ایران آزاد شود، اف بر کسانی که امضا کردند و این وضع را به وجود آوردند.

حجت الاسلام رضوی مهر با اشاره به انتخابات پیش رو گفت: نباید به گونه ای باشیم که فقط به فکر درس و حجره باشیم بلکه باید به صورت انقلابی در صحنه بیاییم، باید شاخصه های امام و رهبری از سوی روحانیت و طلاب تبیین شود، امانت انقلاب را نباید به مدافعان حقوق نجومی و کسانی که بیت المال را بلعیدند داده شود، باید روشنگری و جامعه را بیدار کرد.

در ادامه حجت الاسلام گرجی استاد حوزه علمیه قم با محکوم کردن امضای سند 2030 گفت: این سند ماهیتی ضد دینی و اسلامی دارد که مخالف نظر رهبر معظم انقلاب بوده و باید جلوی اجرای آن گرفته شود.

وی در ادامه انتخابات پیش رو را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: حضرت امام فرمودند که طلاب باید در شهرها و روستاها روشنگری کنند و به تبیین مسائل بپردازند؛ ایشان می فرمایند اگر نیروهای انقلابی این کار را انجام ندهند آنهایی که بر ضدشان هستند این کار را پیگیری می کند.

استاد حوزه با بیان این که طلاب و فضلا برای روشنگری در جامعه باید حضوری اثرگذار داشته باشند، اظهار داشت: در این راستا ستادی مردمی تشکیل شده تا طلاب برای تبلیغ انتخاب اصلح در جامعه اعزام شوند؛ این کار لبیک به فرمایشات امام و رهبری است.

سپس آیت الله سید مصطفی موسوی اصفهانی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: برای به ثمر سیدن انقلاب اسلامی و حکومت الهی خون های بسیاری ریخته شد که باید از آن پاسداری شود.

وی افزود: حکومت اسلامی امانت الهی در دست مردم است که  انسان وظیفه دارد امانت را به دست فرد امین بسپارد، اگر تجریه نداشتیم و نمی دانستیم که 4 سال چه کردند و نمی دانستیم که از فتنه گران دم می زنند حمل بر صحت می کردیم اما تجربه بسیار تلخی داریم از این رو علما و فضلا باید به یاری انقلاب بیایند، کار کرده و شاخصه های اصلح را تبیین کنند چون زمانی تا انتخابات باقی نمانده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که برای حفظ انقلاب و خون شهدا و همچنین ادای امانت باید وارد کار شویم، اظهار داشت: کسی می توادن امانت انقلاب را به دست بگیرد که 100 درصد در مسیر امام و رهبر معظم انقلاب باشد نه این که لفظا ادعای اطاعت کند، وقتی رهبری فرمایشی دارند همه باید به عنوان یک سرباز و مطیع عمل کنند؛ در سایه عبودیت و ولایتمداری انسان به درجات عالی می رسد.

وی ادامه داد: مردم در این 4 سال دیدند که با کشور چه کردند و خوشبختانه در مدت تبلیغات بسیار بصیرت افزایی شد، وظیفه ما است که قدم برداریم و در حد توان به مردم بگوییم که مراقب باشند در ریاست جمهوری آینده انتخاب درست را داشته باشند چون اقتصاد، استقلال، انقلاب، اطاعت از رهبری و مسائل فرهنگی در خطر است.

استاد درس خارج حوزه سند 2030 را سند ذلت، ضد اسلام و دین، ضد ملیت، ضد استقلال و خواری دانست و خاطرنشان کرد: چرا چنین سندی امضا و دستور اجرای آن داده می شود، اگر علما و طلاب در روستاها بصیرت افزایی نکنند کارها را وارونه جلوه می دهند، جمهوری اسلامی را برای این خواستیم که احکام اسلام و خدا پیاده شود.

وی اضافه کرد: در عرصه اقتصادی نه تنها موفقیتی کسب نکردند بلکه عقب گرد داشتند، در مسائل بین المللی نه تنها نتوانستند با پذیرش برجام مشکلات را حل کنند و تحریم ها را بردارند بلکه آب خوردن مردم را به ذلت و خواری در برابر دشمن گره زدند، هسته ای ما را از بین بردند و حتی خط قرمز مذاکرات را رعایت نکردند، رهبر انقلاب فرمودند که خود مذاکره کنندگان گفتند که بعضی از حقوق قرمز را زیر پا گذاشتیم، آیا رییس جمهور نباید با کسی که خط قرمزها را زیر پا گذاشته برخورد کند؟

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان با بیان این که اگر رییس قوه مجریه به این مسائل مایل باشد چه کسی باید به داد مملکت برسد، گفت: اگر مایل نیست باید اظهار برائت کند، انتخاب اصلح در این دوره بسیار مهم است.

وی افزود: سخنگوی قوه قضاییه می گوید حقوق نجومی در 38 سال حکومت اسلامی در هیچ دولتی جز دولت یازدهم سابقه نداشته است، آیا این مبالغ بیت المال نیست، اگر رییس دولت خبر ندارد چنین رییس جمهور بی خبری نباید  در دور دوم رأی بیاورد، اگر خبر داشته و اظهار نکرده مصیبت بزرگ تر است.

آیت الله موسوی اصفهانی با بیان این که چرا بعد از فرمایش رهبر انقلاب نجومی بگیران را برکنار نکردند، اظهار داشت: نه تنها برکنار نکردند بلکه سخنگوی دولت می گوید این افراد جزو ذخایر نظام هستند، اف بر این ذخایر و این منطق؛ رییس جمهور در منظر این مسائل است.

وی افزود: همواره دولت ها در دوره نخست به خاطر این که آرای مردم در دوره دوم هستند واقعیت خود را نشان نمی دهند اما اگر دوره دوم رأی آوردند کار خود را به پیش می برند، مسأله آشتی ملی را مطرح می کنند در حالی که در سال 88 براندازی نظام را در نظر داشتند، می گویند باید رفع حصر صورت گیرد اما هنوز یک کلمه عذرخواهی از مردم و رهبر انقلاب نکردند./1323/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات