۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۳:۳۵
کد خبر: ۴۹۷۹۳۴
یادداشت؛

از خشم مردم بترسیم!

«باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان به این مردمی که شماها را روی کار آورده‌اند، به این مردم زاغه نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند، ملاحظه آنها را بکنید و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست.
یادداشت

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صبح نو، «باید به حسب واقع، به حسب انصاف، به حسب وجدان به این مردمی که شماها را روی کار آورده‌اند، به این مردم زاغه نشین که شماها را روی مسند نشانده‌اند، ملاحظه آنها را بکنید و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید از روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست و یک انفجار حاصل بشود و آن روز دیگر قضیه این نیست که ممکن است یکی از «ایام‌الله» خدای نخواسته باز پیدا بشود و آن روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به  22 بهمن؛ قضیه این است که فاتحه همه ما را می‌خوانند!» (امام خمینی (ره) صحیفه. ج14 ص380)

بعد ازچهاردهه از جمهوری اسلامی و در دوره تثبیت و تلاش برای بقای نظام و انتقال آرمان‌های انقلاب از نسل اول و دوم به نسل سوم و چهارم ازمهم‌ترین عوامل در جلوگیری از شکاف نسلی و پدید آوردن گسست‌هایی که بقای نظام را تهدیدکنند «اعتماد» و کلام‌هایی در طول سه مناظره پیشین برای انتخاب رییس جمهور دوازدهم بیشتر لطمه به«اعتماد مردم» وارد شد و«کارآمدی» حلقه مفقوده دولت مستقر در تمام مناظرات بود.
«کارآمدی» و«اعتماد» دو مفهوم و دغدغه کلانی هستند که می‌توانند ازسویی«مشارکت» مردم در انتخابات را بالا ببرند و هم روند ثبات و بقای نظام را تضمین کنند.

نمایندگان دولت مستقر و مدعیان دولت دوازدهم درمناظره‌های سه گانه نه تنها نتوانستند «کارآمدی» دولت در برطرف کردن مطالبات مردم را پاسخ‌گو باشند، بلکه باعث خدشه دارشدن اعتماد مردم به نظام شدند.

دولتی که «مردم» در اولویت‌ها، برنامه‌ها و سیاست‌هایش نیستند و تقویت جمهوری را صرفاً تقلیل داده است به تقویت دیپلماسی خارجی خود و درعرصه کارآمدی داخلی جلب اعتمادعمومی همه چیز را رها کرده است.

به نظر می‌رسد باید پیش بینی حضرت امام (ره) را جدی گرفت؛ اگر دولتی نتوانسته کار آمدی خود را به اثبات رسانند و « اعتماد» مردم برای پاسخگویی به مطالبات مادی و آرمانگرایانه شان جلب کنند«مردم» آن‌ها را عوض می‌کنند و ممکن است انقلابی مجدد پیش رو باشد؛ انقلابی برای رفع مطالبات و احقاق حق!

نامزدهای دیگر اگر کفش آهنین «کارآمدی» در پای دارند، در میدان بمانند و اگر ندارند بهتر است عرصه را برای بروزکارآمدی نظام مهیا کنند./۱۳۲۵//۱۰۲/خ

ارسال نظرات