۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۹۷۷۲۹
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی:

سینه ام پر از اسرار است اما اخلاق و قانون اجازه سخن نمی دهد

وی با انتقاد از تهمت‌زدن و رقیب‌هراسی‌ دولت گفت: قلب من صندوقچه اسرار بسیاری است که فقط به دلیل پایبندی به اخلاق و قانون اجازه ندارم لب به سخن بگشایم.
حجت الاسلام رئیسی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدابراهیم رئیسی، کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز در جمع پرشور ‌مردم ‌تبریز که در مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز برگزار شد، با اشاره به تاریخ درخشان منطقه آذربایجان و بصیرت مردم این خطه از ایران اسلامی اظهار داشت: مردم تبریز اهل بصیرت و استقامت هستند.
وی با بیان این‌که مهم‌ترین آرمان انقلاب اسلامی ایران عدالت بوده است، خاطرنشان کرد: عدالت یعنی مردم به حق شرعی و قانونی خود برسند، امروز سخن از عدالت است، نه تنها برای افراد برخوردار بلکه همه آحاد جامعه که استعدادشان شکوفا شود.
نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر توجه به ابعاد مختلف عدالت در حمایت از کارآفرینان و سرمایه‌گذاران داخلی، تصریح کرد: عدالت یعنی در نگاه اول تسهیلات به کسانی داده شود که سرمایه‌گذاری کنند و در سایه آن محرومان و فقرا به نوایی برسند و در نگاه دوم همه امکانات و ظرفیت‌های کشور میان همه مردم توزیع شود تا استعدادها شکوفا و خلاقیت و ابتکار ظهور یابد.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که امنیت زیربنای توسعه هر کشور است، گفت: این نگاه باید اصلاح شود که سایه جنگ را قراردادها بر می‌دارند، باید این حقیقت را پذیرفت که سایه جنگ را این مردم برداشته‌اند؛ بیگانگان گره‌گشای ما نیستند؛ کلید قفل رکود و بیکاری حضور این جوانان برومند در عرصه کار و تولید است.
وی با اشاره به این‌که نباید از دشمنان دیرین انقلاب اسلامی انتظار یاری و گره‌گشایی از مشکلات داشته باشیم، تصریح کرد: بیگانگان از کدام کشور گره‌گشایی کرده‌اند که ما دومی باشیم؟ این کشور نیروی انسانی قوی و جوان دارد، هر جا که میدان را به جوانان داده‌ایم، با ابتکار خود درخشیده‌ و پیروز بوده‌اند.
این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با طرح این سؤال که دولت در چهار سال گذشته چه کرده‌ است؟ گفت: چرا باید این همه جوان بیکار باشند؟ آیا حق این مردم است که از بیکاری رنج ببرند؟ تعطیلی کارگاه‌ها یکی پس از دیگری آیا در شان مردم است؟ کیف و کفش چرم در همه دنیا به عنوان صنعتی نام‌آور است، اما متاسفانه در ایران دچار مشکل شده است.
وی با انتقاد از واردات بی‌رویه برخی کالاها به کشور ادامه داد: منشأ بیکاری واردات بی‌رویه است، واردات بی‌رویه در دولت فعلی دوبرابر دولت دهم و به ۱۰ میلیارد دلار رسیده است، آیا اینها کالاهای اساسی مردم بوده؟ خیر، کالاهایی بود که در کشور تولید می‌شد، مضاف بر این ۱۸ میلیارد دلار قاچاق کالا داریم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با تأکید بر این‌که نشاط جوانان با حل مشکل بیکاری حاصل می شود، گفت: متأسفانه در دولت یازدهم نقدینگی سه برابر شده در حالی که این نقدینگی نه تنها به سمت تولید نرفت بلکه ‌به جیب کسانی رفت که با رانت، وام میلیاردی بدون سود گرفتند.
وی با اشاره به این‌که بیش از ۵۰۰ هزار جوان در نوبت وام ازدواج هستند، گفت: من زبان کارگران، کشاورزان، زنان بی‌سرپرست و کسانی که رسانه ندارند و حرفشان شنیده نمی‌شود، هستم،‌ سؤال ما این است که آیا دولت به وعده‌های خود عمل کرده؟ چرا از این قبیل سؤال‌ها می‌ترسید و رقیب‌هراسی می‌کنید؟ 
نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که در صورت پیروزی در انتخابات دیواری میان چپاولگران و مردم خواهیم کشید، افزود: ‌اگر دیپلماسی این است که به کشورهایی بگویید که هوای ما را داشته باشید تا ما رای بیاوریم، بله ما دیپلماسی بلد نیستیم. شما اول برجام را دنبال کردید که قرار بود میوه داشته باشد، اما نداشت، سؤال ما این است که در این مدت چقدر سرمایه خارجی جذب کرده‌اید؟ 
این کاندیدای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که برجام، بنیه دفاعی کشور را ‌مورد تردید و تهدید قرار داد، گفت: ‌چرا اقتصاد کشور نباید نگاه به درون داشته باشد، ۱۷ هزار کارگاه تعطیل شد آن وقت ‌وزیر صنایع می‌گوید‌ پول دهید صنایع را متحول می‌کنم، چرا با نگاه به بیگانه ظرفیت ملت و نخبگان را نمی‌بینند.
وی با انتقاد از تهمت‌زدن و رقیب‌هراسی‌ دولت گفت: قلب من صندوقچه اسرار بسیاری است که فقط به دلیل پایبندی به اخلاق و قانون اجازه ندارم لب به سخن بگشایم، بنده امروز لب به سخن درخصوص کارگران می گشایم، زبان دغدغه‌های ضد‌فساد هستم و با کمک شما مردم ‌با تشکیل یک دولت انقلابی می‌توانیم چک برجام را نقد کنیم.
حجت الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان این‌که مشکل ‌امروز کشور کمبود مدیریت انقلابی در حوزه اجرا و اقتصاد است، افزود: لازم است ‌یک دولت انقلابی با روحیه جهادی به میدان بیاید تا مشکلات را حل کند، دولت باید کار کند، نه تجارت، کار کند و برای مردم کار ایجاد کند و همه در شان خودشان جایگاه و کار داشته باشند./935/پ
۲۰۱/ج۱

 

ارسال نظرات