۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۴
کد خبر: ۴۹۶۸۰۹
امام جمعه تبریز:

منتخب مردم باید در زمینه رفع مشکلات مردم گام بردارد

آیت الله مجتهد شبستری با بیان اینکه خدمت به هم نوع عبادت است و مورد تأکید دین اسلام قرار دارد، گفت: هلال احمر در سیل اخیر تجلی عواطف انسانی را با کمک به مردم به نمایش گذاشت.
آیت الله مجتهد شبستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار مدیران، کارکنان و اعضای جمعیت هلال احمر استان با قدردانی از زحمات هلال احمر استان در خدمت رسانی به مردم، اظهار داشت: این نهاد خدمات ارزنده‌ای را داشته اند که جای تقدیر دارد.

وی با بیان اینکه هلال احمر تجلی عواطف انسانی و هم نوع دوستی مردم، آمیخته با ارزش‌های دینی و اخلاقی است که در سیل اخیر در استان مشاهده کردیم، ابراز داشت: عموم مردم می توانند با عضویت در این نهاد مردمی در حمایت و کمک به هم نوعان خود یار و یاور هلال احمر باشند و از این بستر حمایت بیش از پیش خود را داشته باشند.

امام جمعه تبریز خدمت به هم نوع را از عبادات مهم در دین اسلام دانست و افزود: ائمه اطهار (ع) مردم را به هم نوع دوستی و خدمت به یکدیگر دعوت می کند و در حقیقت خدمات اعضای جمعیت هلال احمر مصداق بارز این نوع خدمت رسانی و کمک به هم نوعان است.

وی با بیان اینکه خدمت به مردم دارای مراتب و درجاتی است که بالاترین درجه آن ایثار و جانفشانی در راه خدمت به مردم است، گفت: هلال احمر و اعضای آن در حوادث و اتفاقات با جان و دل وارد عرصه کمک و نجات مصدومان می شوند و جان خود را در معرض خطر قرار می دهند.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان با مقایسه خدمات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با خدمات صلیب سرخ کشورهای غربی گفت: علت اصلی موفقیت نجاتگران هلال احمر در امر کمک رسانی به حوادث، اراده منبعث از ایمان و اعتقاد قلبی نجاتگران است که در قالب فداکاری و استقامت بروز و ظهور  می کند.

وی با بیان اینکه هلال احمر در حادثه اخیر سیل در استان توانست در خدمت رسانی به مردم سیل زده کمک شایانی را از خود به نمایش بگذارد، تصریح کرد: لازم است مشکلات مردم سیل زده مورد رسیدگی قرار گیرد و وعده‌های داده شده در ترمیم و ساخت منازل با سرعت انجام گیرد.

 آیت الله مجتهد شبستری با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، تأکید کرد: همه باید با حضوری پر شور و انتخابی آگاهانه بر پایه بصیرت وارد عرصه انتخابات شویم و کسانی را انتخاب کنیم که بتواند مشکلات مردم را حل کند و کشور را در مسیر پیشرفت قرار دهد./854/۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات